Turystyczne regiony świata Kierunek studiów: Turystyka zrównoważona
Kod programu: W2-S1TZ25.2025

Nazwa modułu: Turystyczne regiony świata
Kod modułu: W2-TZ-S1-008
Kod programu: W2-S1TZ25.2025
Semestr: semestr zimowy 2026/2027
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 5
Cel i opis treści kształcenia:
Przedmiot skupia się na przestudiowaniu kluczowych destynacji turystycznych, ich atrakcji, kultury, historii oraz czynników determinujących ich popularność. Studenci zapoznają się z charakterystyką regionów turystycznych na różnych kontynentach, uwzględniając zarówno aspekty przyrodnicze, jak i kulturowe. Przedmiot rozwija umiejętność analizy i porównywania regionów turystycznych oraz zrozumienie, w jaki sposób różne czynniki wpływają na rozwój turystyki w poszczególnych częściach świata. Przedmiot łączy elementy geografii, kulturoznawstwa, historii i zarządzania turystyką. W trakcie zajęć studenci będą analizować konkretne przykłady regionów turystycznych, zarówno tych dobrze znanych, jak i mniej popularnych, aby zrozumieć, jak różnorodność kulturowa i przyrodnicza wpływa na atrakcyjność turystyczną. Głównym celem przedmiotu Turystyczne regiony świata jest wyposażenie studentów w wiedzę i umiejętności niezbędne do zrozumienia i analizy różnorodności regionów turystycznych na świecie. Studenci także zapoznają się z charakterystyką najważniejszych regionów turystycznych na świecie, w tym ich atrakcji, kultury, historii i środowiska przyrodniczego. Ponadto studenci rozwiną umiejętności analizy i porównywania regionów turystycznych pod kątem ich atrakcyjności i specyfiki.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
zna i rozumie charakterystykę najważniejszych regionów turystycznych na świecie, w tym ich atrakcji, kultury, historii i środowiska przyrodniczego [W2-TZ-S1-008_1]
TZ-W01 [1/5] TZ-W03 [1/5]
rozumie wpływ czynników przyrodniczych, kulturowych i społeczno-ekonomicznych na rozwój turystyki w różnych regionach świata [W2-TZ-S1-008_2]
TZ-W01 [1/5] TZ-W03 [1/5]
zna zasady zrównoważonego rozwoju turystyki oraz ich znaczenie dla ochrony środowiska i dziedzictwa kulturowego [W2-TZ-S1-008_3]
TZ-W04 [1/5] TZ-W05 [1/5]
potrafi analizować i porównywać regiony turystyczne pod kątem ich atrakcyjności i specyfiki [W2-TZ-S1-008_4]
TZ-U01 [1/5] TZ-U02 [1/5]
potrafi identyfikować i oceniać czynniki wpływające na rozwój turystyki w różnych regionach świata [W2-TZ-S1-008_5]
TZ-U02 [1/5] TZ-U03 [1/5]
potrafi projektować i wdrażać strategie promocji regionów turystycznych z uwzględnieniem ich unikalnych cech [W2-TZ-S1-008_6]
TZ-U03 [1/5] TZ-U04 [1/5]
jest świadomy różnorodności kulturowej i przyrodniczej regionów turystycznych oraz gotowy do promowania ich zrównoważonego rozwoju [W2-TZ-S1-008_7]
TZ-K01 [1/5] TZ-K05 [1/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [W2-TZ-S1-008_fs_1] 30 Wykład informacyjny/kursowy [a01]  egzamin W2-TZ-S1-008_1 W2-TZ-S1-008_2 W2-TZ-S1-008_4 W2-TZ-S1-008_5
laboratorium [W2-TZ-S1-008_fs_2] 30 Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01]  zaliczenie W2-TZ-S1-008_3 W2-TZ-S1-008_6 W2-TZ-S1-008_7
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)