Fotografia cyfrowa i grafika Kierunek studiów: Muzyka w multimediach
Kod programu: W6-S2MLA25.2025

Nazwa modułu: Fotografia cyfrowa i grafika
Kod modułu: W6-DigiCrea-MM-DPG
Kod programu: W6-S2MLA25.2025
Semestr: semestr zimowy 2026/2027
Język wykładowy: angielski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł „Fotografia cyfrowa i grafika” koncentruje się na rozwoju umiejętności pracy z nowoczesnymi narzędziami cyfrowymi w zakresie fotografii oraz grafiki. Uczestnicy zajęć będą mieli okazję eksperymentować z różnymi technikami i stylami, wykorzystując cyfrowe aparaty fotograficzne oraz oprogramowanie graficzne. Zajęcia obejmują zarówno teorię, jak i praktykę, umożliwiając studentom twórcze podejście do tworzenia wizualnych dzieł. Studenci nauczą się, jak przygotować zdjęcia i grafiki do różnych mediów cyfrowych, a także jak wykorzystać narzędzia edycyjne do ich ulepszania. Moduł pozwala na samodzielną pracę twórczą przy wsparciu nauczyciela, a także na rozwijanie osobistych projektów w zakresie fotografii i grafiki cyfrowej.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Osoba studiująca potrafi wykorzystać nowoczesne narzędzia cyfrowe do tworzenia fotografii i grafiki. [IMG-S2-DPG_1]
W6-MM-S2-U03 [3/5] W6-MM-S2-U04 [4/5]
Osoba studiująca potrafi edytować i przygotować fotografie oraz grafiki do wykorzystania w różnych mediach cyfrowych. [IMG-S2-DPG_2]
W6-MM-S2-U03 [3/5] W6-MM-S2-U04 [4/5]
Osoba studiująca posiada świadomość roli i znaczenia fotografii cyfrowej w przemyśle kreatywnym i zastosowaniach reklamowych. [IMG-S2-DPG_3]
W6-MM-S2-K02 [3/5] W6-MM-S2-K05 [5/5] W6-MM-S2-K06 [1/5]
Osoba studiująca wykazuje otwartość na innowacje w zakresie twórczości i dystybucji fotografii cyfrowej i grafiki. [IMG-S2-DPG_4]
W6-MM-S2-K02 [3/5] W6-MM-S2-K03 [3/5] W6-MM-S2-K07 [5/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
warsztat [Wr_DPG] 15 Pokaz/demonstracja [c06] 
Praca z komputerem [d01] 
Rekonstrukcja/odtworzenie [d04] 
Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] 
zaliczenie IMG-S2-DPG_1 IMG-S2-DPG_2 IMG-S2-DPG_3 IMG-S2-DPG_4
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] Aktywności komplementarne do zajęć
zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)