VR w przemyśle kreatywnym Kierunek studiów: Muzyka w multimediach
Kod programu: W6-S2MLA25.2025

Nazwa modułu: VR w przemyśle kreatywnym
Kod modułu: W6-DigiCrea-MM-VRCI
Kod programu: W6-S2MLA25.2025
Semestr: semestr zimowy 2026/2027
Język wykładowy: angielski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 1
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł „VR w przemyśle kreatywnym” wprowadza studentów do zagadnienia zastosowań technologii wirtualnej rzeczywistości (VR) w różnych dziedzinach przemysłu kreatywnego. Zajęcia koncentrują się na analizie roli VR w sztuce, filmie, grach komputerowych, projektowaniu przestrzennym oraz innych formach wyrazu artystycznego i komunikacji. Studenci zapoznają się z narzędziami oraz technologiami wykorzystywanymi w VR, a także z wyzwaniami i potencjałem tej technologii w kontekście twórczym. Moduł pozwala na zrozumienie sposobu, w jaki VR wpływa na doświadczenia użytkowników i jak zmienia tradycyjne formy produkcji w przemyśle kreatywnym. Uczestnicy kursu analizują również przykłady wykorzystania VR w różnych branżach, omawiając innowacyjne projekty i case studies. Zajęcia mają na celu rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia o przyszłości technologii VR w kontekście sztuki i mediów.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Osoba studiująca zna zastosowania technologii VR w różnych sektorach przemysłu kreatywnego, w tym w sztuce, filmie i grach komputerowych. [S2-VRCI_1]
W6-MM-S2-W02 [4/5] W6-MM-S2-W03 [3/5] W6-MM-S2-W05 [3/5]
Osoba studiująca posiada wiedzę na temat narzędzi i technologii wykorzystywanych w VR oraz wyzwań związanych z tą technologią. [S2-VRCI_2]
W6-MM-S2-W02 [5/5] W6-MM-S2-W03 [4/5] W6-MM-S2-W04 [3/5]
Osoba studiująca rozumie wpływ VR na doświadczenia użytkowników oraz transformację tradycyjnych metod produkcji w przemyśle kreatywnym. [S2-VRCI_3]
W6-MM-S2-W02 [5/5] W6-MM-S2-W04 [3/5] W6-MM-S2-W05 [4/5]
Osoba studiująca potrafi współpracować w grupie, dzieląc się wiedzą na temat VR i podejmując wspólne dyskusje na temat przyszłości tej technologii w sztuce i mediach. [S2-VRCI_4]
W6-MM-S2-K03 [3/5] W6-MM-S2-K06 [5/5] W6-MM-S2-K07 [4/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [W_VRCI] 15 Wykład informacyjny/kursowy [a01] 
Wykład problemowy [b01] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
egzamin S2-VRCI_1 S2-VRCI_2 S2-VRCI_3 S2-VRCI_4
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] Aktywności komplementarne do zajęć
zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)