Post-produkcja obrazu i efekty wizualne (z montażem filmowym)
Kierunek studiów: Muzyka w multimediach
Kod programu: W6-S2MLA25.2025

Nazwa modułu: | Post-produkcja obrazu i efekty wizualne (z montażem filmowym) |
---|---|
Kod modułu: | W6-DigiCrea-MM-IPP |
Kod programu: | W6-S2MLA25.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2026/2027 |
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł "Post-produkcja obrazu i efekty wizualne (z montażem filmowym)" koncentruje się na technikach postprodukcji obrazu oraz tworzeniu efektów wizualnych w kontekście montażu filmowego. Uczestnicy warsztatów zapoznają się z narzędziami i procesami wykorzystywanymi w profesjonalnym środowisku produkcji filmowej i wideo. Moduł obejmuje takie techniki jak Green Screen/Blue Screen (Chroma Keying), umożliwiające zastępowanie jednolitego tła innym obrazem lub wideo. Studenci nauczą się także tworzyć rozbudowane krajobrazy i sceny wirtualne za pomocą Matte Painting oraz wykorzystywać CGI (Computer-Generated Imagery) do generowania postaci, obiektów i środowisk wirtualnych. Zajęcia obejmują również Digital Compositing, czyli łączenie różnych warstw obrazu w jedną spójną scenę. Dodatkowo, studenci zapoznają się z technologią Deepfake, wykorzystującą sztuczną inteligencję do realistycznej zmiany twarzy aktora lub tworzenia wirtualnych postaci. Podczas zajęć studenci rozwijają umiejętności kreatywne i techniczne, wykonując zadania praktyczne i projekty. Moduł promuje eksperymentowanie z różnymi technikami oraz współpracę w grupach, umożliwiając realizację indywidualnych projektów. Uczestnicy uczą się także efektywnego zarządzania czasem i komunikacji w trakcie realizacji projektów postprodukcyjnych. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Osoba studiująca zna techniki postprodukcji obrazu i efekty wizualne wykorzystywane w produkcji filmowej. [IMG-S2-IPP_1] |
W6-MM-S2-W02 [5/5] |
Osoba studiująca potrafi stosować techniki takie jak Green Screen, Matte Painting oraz CGI w procesie tworzenia efektów wizualnych. [IMG-S2-IPP_2] |
W6-MM-S2-U03 [4/5] |
Osoba studiująca potrafi łączyć różne warstwy obrazu w spójną całość przy użyciu Digital Compositing. [IMG-S2-IPP_3] |
W6-MM-S2-U03 [4/5] |
Osoba studiująca skutecznie współpracuje w zespole nad realizacją projektów postprodukcyjnych, dzieląc się pomysłami i pracując nad wspólnymi celami. [IMG-S2-IPP_4] |
W6-MM-S2-K02 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
warsztat [Wr_IPP] | 15 |
Metody aktywizujące: peer learning [b08] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Pokaz/demonstracja [c06] Praca z komputerem [d01] |
zaliczenie |
IMG-S2-IPP_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |