Post-produkcja obrazu i efekty wizualne (z montażem filmowym) Kierunek studiów: Muzyka w multimediach
Kod programu: W6-S2MLA25.2025

Nazwa modułu: Post-produkcja obrazu i efekty wizualne (z montażem filmowym)
Kod modułu: W6-DigiCrea-MM-IPP
Kod programu: W6-S2MLA25.2025
Semestr: semestr zimowy 2026/2027
Język wykładowy: angielski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł "Post-produkcja obrazu i efekty wizualne (z montażem filmowym)" koncentruje się na technikach postprodukcji obrazu oraz tworzeniu efektów wizualnych w kontekście montażu filmowego. Uczestnicy warsztatów zapoznają się z narzędziami i procesami wykorzystywanymi w profesjonalnym środowisku produkcji filmowej i wideo. Moduł obejmuje takie techniki jak Green Screen/Blue Screen (Chroma Keying), umożliwiające zastępowanie jednolitego tła innym obrazem lub wideo. Studenci nauczą się także tworzyć rozbudowane krajobrazy i sceny wirtualne za pomocą Matte Painting oraz wykorzystywać CGI (Computer-Generated Imagery) do generowania postaci, obiektów i środowisk wirtualnych. Zajęcia obejmują również Digital Compositing, czyli łączenie różnych warstw obrazu w jedną spójną scenę. Dodatkowo, studenci zapoznają się z technologią Deepfake, wykorzystującą sztuczną inteligencję do realistycznej zmiany twarzy aktora lub tworzenia wirtualnych postaci. Podczas zajęć studenci rozwijają umiejętności kreatywne i techniczne, wykonując zadania praktyczne i projekty. Moduł promuje eksperymentowanie z różnymi technikami oraz współpracę w grupach, umożliwiając realizację indywidualnych projektów. Uczestnicy uczą się także efektywnego zarządzania czasem i komunikacji w trakcie realizacji projektów postprodukcyjnych.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Osoba studiująca zna techniki postprodukcji obrazu i efekty wizualne wykorzystywane w produkcji filmowej. [IMG-S2-IPP_1]
W6-MM-S2-W02 [5/5] W6-MM-S2-W05 [3/5] W6-MM-S2-W07 [4/5]
Osoba studiująca potrafi stosować techniki takie jak Green Screen, Matte Painting oraz CGI w procesie tworzenia efektów wizualnych. [IMG-S2-IPP_2]
W6-MM-S2-U03 [4/5] W6-MM-S2-U04 [5/5] W6-MM-S2-U06 [3/5]
Osoba studiująca potrafi łączyć różne warstwy obrazu w spójną całość przy użyciu Digital Compositing. [IMG-S2-IPP_3]
W6-MM-S2-U03 [4/5] W6-MM-S2-U04 [5/5]
Osoba studiująca skutecznie współpracuje w zespole nad realizacją projektów postprodukcyjnych, dzieląc się pomysłami i pracując nad wspólnymi celami. [IMG-S2-IPP_4]
W6-MM-S2-K02 [4/5] W6-MM-S2-K03 [3/5] W6-MM-S2-K06 [4/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
warsztat [Wr_IPP] 15 Metody aktywizujące: peer learning [b08] 
Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] 
Pokaz/demonstracja [c06] 
Praca z komputerem [d01] 
zaliczenie IMG-S2-IPP_1 IMG-S2-IPP_2 IMG-S2-IPP_3 IMG-S2-IPP_4
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] Aktywności komplementarne do zajęć
zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)