Specjalne techniki w filmowaniu (motion control, time-lapse, slow motion, filmowanie 360 stopni, dolly zoom)
Kierunek studiów: Muzyka w multimediach
Kod programu: W6-S2MLA25.2025

Nazwa modułu: | Specjalne techniki w filmowaniu (motion control, time-lapse, slow motion, filmowanie 360 stopni, dolly zoom) |
---|---|
Kod modułu: | W6-DigiCrea-MM-ST_B |
Kod programu: | W6-S2MLA25.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2026/2027 |
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł „Specjalne techniki w filmowaniu (motion control, time-lapse, slow motion, filmowanie 360 stopni, dolly zoom)” koncentruje się na zaawansowanych technikach filmowych, takich jak motion control, time-lapse, slow motion, filmowanie 360 stopni oraz dolly zoom. W ramach zajęć warsztatowych studenci zapoznają się z tymi metodami, które pozwalają na tworzenie wyjątkowych efektów wizualnych oraz oryginalnych kompozycji filmowych. Uczestnicy kursu będą mieli okazję samodzielnie eksperymentować z tymi technikami, pracując z profesjonalnym sprzętem oraz oprogramowaniem, co pozwoli im rozwinąć swoje umiejętności w zakresie produkcji filmowej. Zajęcia mają charakter praktyczny, a studenci będą pracować w zespołach, realizując krótkie projekty filmowe. Kurs będzie wymagał zarówno aktywnego udziału w zajęciach, jak i samodzielnej pracy nad projektami. Obejmuje on 30 godzin akademickich, w tym część przeznaczoną na samodzielną pracę studentów. Po ukończeniu modułu uczestnicy będą w stanie wykorzystywać techniki specjalne w produkcji filmowej do realizacji własnych projektów. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Osoba studiująca zna zaawansowane techniki filmowe, takie jak motion control, time-lapse, slow motion, 360-stopniowe filmowanie oraz dolly zoom oraz potrafi określić ich zastosowanie w różnych gatunkach filmowych. [IMG-S2-ST_B_1] |
W6-MM-S2-W02 [4/5] |
Osoba studiująca potrafi wykorzystywać profesjonalny sprzęt i oprogramowanie do realizacji technik motion control, time-lapse, slow motion, 360-stopniowego filmowania oraz dolly zoom w praktycznych projektach filmowych. [IMG-S2-ST_B_2] |
W6-MM-S2-U02 [3/5] |
Osoba studiująca potrafi tworzyć unikalne efekty wizualne i kompozycje filmowe, stosując techniki motion control, time-lapse, slow motion, 360-stopniowe filmowanie oraz dolly zoom w ramach własnych projektów. [IMG-S2-ST_B_3] |
W6-MM-S2-U01 [3/5] |
Osoba studiująca potrafi efektywnie współpracować w zespole przy realizacji projektów filmowych, wykorzystując zaawansowane techniki filmowe do tworzenia oryginalnych efektów wizualnych. [IMG-S2-ST_B_4] |
W6-MM-S2-K05 [3/5] |
Osoba studiująca wykazuje umiejętność zarządzania procesem twórczym w grupie, w tym organizowania pracy zespołu przy realizacji filmów z zastosowaniem zaawansowanych technik filmowych. [IMG-S2-ST_B_5] |
W6-MM-S2-K03 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
warsztat [Wr_ST_B] | 30 |
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Pokaz/demonstracja [c06] |
zaliczenie |
IMG-S2-ST_B_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |