Technologie rozszerzonej rzeczywistości (podstawy i przyszłe trendy) Kierunek studiów: Muzyka w multimediach
Kod programu: W6-S2MLA25.2025

Nazwa modułu: Technologie rozszerzonej rzeczywistości (podstawy i przyszłe trendy)
Kod modułu: W6-DigiCrea-MM-XRT_A
Kod programu: W6-S2MLA25.2025
Semestr: semestr zimowy 2026/2027
Język wykładowy: angielski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 1
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł „Technologie rozszerzonej rzeczywistości (podstawy i przyszłe trendy)” ma na celu wprowadzenie studentów w podstawowe zagadnienia związane z rozszerzoną rzeczywistością (XR) oraz jej przyszłymi kierunkami rozwoju. W trakcie wykładów omawiane będą kluczowe technologie, takie jak wirtualna rzeczywistość (VR), rozszerzona rzeczywistość (AR) oraz mieszana rzeczywistość (MR), a także ich zastosowanie w różnych dziedzinach sztuki i nauki. Studenci zapoznają się z aktualnymi trendami, narzędziami i metodami wykorzystywanymi w produkcji XR, a także z potencjalnymi kierunkami rozwoju tych technologii. Kurs pozwala na zrozumienie wpływu XR na współczesną twórczość cyfrową i artystyczną. Zajęcia będą także omawiały wyzwania technologiczne i społeczne związane z implementacją XR w różnych branżach. Na zakończenie kursu studenci będą mieli podstawową wiedzę na temat potencjału technologii rozszerzonej rzeczywistości w kontekście przyszłych innowacji. W trakcie zajęć studenci zdobędą zarówno teoretyczną, jak i praktyczną wiedzę o tych technologiach.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Osoba studiująca zna technologie rozszerzonej rzeczywistości (XR), w tym rzeczywistość wirtualną (VR), rozszerzoną (AR) i mieszaną (MR). [S2-XRT_A_1]
W6-MM-S2-W02 [4/5] W6-MM-S2-W03 [4/5] W6-MM-S2-W05 [3/5]
Osoba studiująca rozumie aktualne trendy oraz przyszłe kierunki rozwoju technologii XR w kontekście różnych dziedzin sztuki i nauki. [S2-XRT_A_2]
W6-MM-S2-W01 [3/5] W6-MM-S2-W03 [4/5] W6-MM-S2-W05 [5/5]
Osoba studiująca potrafi analizować zastosowanie technologii XR w różnych branżach oraz oceniać ich potencjalny wpływ na przyszłość kreatywności cyfrowej. [S2-XRT_A_3]
W6-MM-S2-U02 [4/5] W6-MM-S2-U03 [3/5] W6-MM-S2-U04 [5/5]
Osoba studiująca potrafi współpracować z innymi przy omawianiu technologicznych i społecznych wyzwań związanych z implementacją XR w różnych branżach. [S2-XRT_A_4]
W6-MM-S2-K05 [3/5] W6-MM-S2-K06 [5/5] W6-MM-S2-K07 [4/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [W_XRT_A] 15 Wykład informacyjny/kursowy [a01] 
Wykład konwersatoryjny [b02] 
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Prezentacja [c07] 
egzamin S2-XRT_A_1 S2-XRT_A_2 S2-XRT_A_3 S2-XRT_A_4
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] Aktywności komplementarne do zajęć
zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)