Technologie rozszerzonej rzeczywistości (podstawy i przyszłe trendy)
Kierunek studiów: Muzyka w multimediach
Kod programu: W6-S2MLA25.2025

Nazwa modułu: | Technologie rozszerzonej rzeczywistości (podstawy i przyszłe trendy) |
---|---|
Kod modułu: | W6-DigiCrea-MM-XRT_A |
Kod programu: | W6-S2MLA25.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2026/2027 |
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 1 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł „Technologie rozszerzonej rzeczywistości (podstawy i przyszłe trendy)” ma na celu wprowadzenie studentów w podstawowe zagadnienia związane z rozszerzoną rzeczywistością (XR) oraz jej przyszłymi kierunkami rozwoju. W trakcie wykładów omawiane będą kluczowe technologie, takie jak wirtualna rzeczywistość (VR), rozszerzona rzeczywistość (AR) oraz mieszana rzeczywistość (MR), a także ich zastosowanie w różnych dziedzinach sztuki i nauki. Studenci zapoznają się z aktualnymi trendami, narzędziami i metodami wykorzystywanymi w produkcji XR, a także z potencjalnymi kierunkami rozwoju tych technologii. Kurs pozwala na zrozumienie wpływu XR na współczesną twórczość cyfrową i artystyczną. Zajęcia będą także omawiały wyzwania technologiczne i społeczne związane z implementacją XR w różnych branżach. Na zakończenie kursu studenci będą mieli podstawową wiedzę na temat potencjału technologii rozszerzonej rzeczywistości w kontekście przyszłych innowacji. W trakcie zajęć studenci zdobędą zarówno teoretyczną, jak i praktyczną wiedzę o tych technologiach. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Osoba studiująca zna technologie rozszerzonej rzeczywistości (XR), w tym rzeczywistość wirtualną (VR), rozszerzoną (AR) i mieszaną (MR). [S2-XRT_A_1] |
W6-MM-S2-W02 [4/5] |
Osoba studiująca rozumie aktualne trendy oraz przyszłe kierunki rozwoju technologii XR w kontekście różnych dziedzin sztuki i nauki. [S2-XRT_A_2] |
W6-MM-S2-W01 [3/5] |
Osoba studiująca potrafi analizować zastosowanie technologii XR w różnych branżach oraz oceniać ich potencjalny wpływ na przyszłość kreatywności cyfrowej. [S2-XRT_A_3] |
W6-MM-S2-U02 [4/5] |
Osoba studiująca potrafi współpracować z innymi przy omawianiu technologicznych i społecznych wyzwań związanych z implementacją XR w różnych branżach. [S2-XRT_A_4] |
W6-MM-S2-K05 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [W_XRT_A] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład konwersatoryjny [b02] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Prezentacja [c07] |
egzamin |
S2-XRT_A_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |