Efekty dźwiękowe w grach 1 Kierunek studiów: Muzyka w multimediach
Kod programu: W6-S2ML20.2025

Nazwa modułu: Efekty dźwiękowe w grach 1
Kod modułu: W6-MM-DG-S2-EFG1
Kod programu: W6-S2ML20.2025
Semestr: semestr letni 2025/2026
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
Celem modułu Efekty dźwiękowe w grach 1 jest zdobycie przed studenta umiejętności w zakresie imitowania, rejestracji, obróbki oraz przetwarzania nagrań efektów dźwiękowych. Student realizuje praktyczne ćwiczenia mające na celu zapoznanie się ze specyfiką nagrań efektów dźwiękowych oraz rozwijanie wrażliwości na brzmienie oraz spójność efektów dźwiękowych w odniesieniu do sfery wizualnej.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada wiedzę w zakresie rodzajów efektów dźwiękowych i zna ich funkcje w dziele audiowizualnym. [W6-MM-DG-S2-EFG1_1]
W6-MM-S2-W02 [2/5] W6-MM-S2-W04 [2/5] W6-MM-S2-U02 [2/5] W6-MM-S2-U06 [2/5] W6-MM-S2-K05 [2/5]
Potrafi rejestrować oraz imitować efekty dźwiękowe. [W6-MM-DG-S2-EFG1_2]
W6-MM-S2-W03 [2/5] W6-MM-S2-W04 [2/5] W6-MM-S2-U01 [2/5] W6-MM-S2-U02 [2/5] W6-MM-S2-U03 [2/5]
Potrafi edytować i przetwarzać nagrane efekty dźwiękowe wykorzystując cyfrową obróbkę dźwięku. [W6-MM-DG-S2-EFG1_3]
W6-MM-S2-W03 [2/5] W6-MM-S2-U01 [2/5] W6-MM-S2-U02 [2/5] W6-MM-S2-U03 [2/5]
Posiada umiejętność oceny jakości brzmieniowej nagrań efektów dźwiękowych oraz spójności efektu dźwiękowego z obrazem w dziele audiowizualnym. [W6-MM-DG-S2-EFG1_4]
W6-MM-S2-U02 [2/5] W6-MM-S2-U06 [2/5] W6-MM-S2-K04 [2/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [MM-DG-S2-EFG1_fs_1] 30 Praca z komputerem [d01] 
Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] 
Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] 
zaliczenie W6-MM-DG-S2-EFG1_1 W6-MM-DG-S2-EFG1_2 W6-MM-DG-S2-EFG1_3 W6-MM-DG-S2-EFG1_4
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)