Efekty dźwiękowe w grach 1
Kierunek studiów: Muzyka w multimediach
Kod programu: W6-S2ML20.2025

Nazwa modułu: | Efekty dźwiękowe w grach 1 |
---|---|
Kod modułu: | W6-MM-DG-S2-EFG1 |
Kod programu: | W6-S2ML20.2025 |
Semestr: | semestr letni 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu Efekty dźwiękowe w grach 1 jest zdobycie przed studenta umiejętności w zakresie imitowania, rejestracji, obróbki oraz przetwarzania nagrań efektów dźwiękowych. Student realizuje praktyczne ćwiczenia mające na celu zapoznanie się ze specyfiką nagrań efektów dźwiękowych oraz rozwijanie wrażliwości na brzmienie oraz spójność efektów dźwiękowych w odniesieniu do sfery wizualnej. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Posiada wiedzę w zakresie rodzajów efektów dźwiękowych i zna ich funkcje w dziele audiowizualnym. [W6-MM-DG-S2-EFG1_1] |
W6-MM-S2-W02 [2/5] |
Potrafi rejestrować oraz imitować efekty dźwiękowe. [W6-MM-DG-S2-EFG1_2] |
W6-MM-S2-W03 [2/5] |
Potrafi edytować i przetwarzać nagrane efekty dźwiękowe wykorzystując cyfrową obróbkę dźwięku. [W6-MM-DG-S2-EFG1_3] |
W6-MM-S2-W03 [2/5] |
Posiada umiejętność oceny jakości brzmieniowej nagrań efektów dźwiękowych oraz spójności efektu dźwiękowego z obrazem w dziele audiowizualnym. [W6-MM-DG-S2-EFG1_4] |
W6-MM-S2-U02 [2/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [MM-DG-S2-EFG1_fs_1] | 30 |
Praca z komputerem [d01] Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] |
zaliczenie |
W6-MM-DG-S2-EFG1_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |