Przetwarzanie obrazu w czasie rzeczywistym
Kierunek studiów: Muzyka w multimediach
Kod programu: W6-S2MLA25.2025

Nazwa modułu: | Przetwarzanie obrazu w czasie rzeczywistym |
---|---|
Kod modułu: | W6-DigiCrea-MM-RTI |
Kod programu: | W6-S2MLA25.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł „Przetwarzanie obrazu w czasie rzeczywistym” skierowany jest na rozwój umiejętności wykorzystywania technologii w czasie rzeczywistym do tworzenia i manipulowania obrazami w kontekście sztuki cyfrowej i nauki. W trakcie zajęć studenci zapoznają się z technikami generowania i przetwarzania obrazów w czasie rzeczywistym, z naciskiem na interaktywność, wydajność oraz kreatywne aplikacje technologii. Moduł obejmuje zagadnienia związane z programowaniem i używaniem oprogramowania do tworzenia obrazów, które mogą być wykorzystywane w różnych dziedzinach, takich jak gry wideo, instalacje artystyczne, interaktywne wystawy czy sztuka generatywna. Uczestnicy kursu będą eksperymentować z nowoczesnymi narzędziami do tworzenia efektów wizualnych, korzystając z technologii wideo, obrazowania komputerowego i interfejsów użytkownika. Zajęcia obejmują zarówno część teoretyczną, jak i praktyczne ćwiczenia, w których studenci opracują własne projekty. Moduł ma na celu rozwój umiejętności technicznych i twórczych, a także poszerzenie wiedzy na temat zastosowań wizualnych w nowoczesnych technologiach. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Osoba studiująca zna zasady tworzenia i manipulowania obrazami w czasie rzeczywistym w kontekście sztuki cyfrowej i technologii. [S2-RTI_1] |
W6-MM-S2-W02 [5/5] |
Osoba studiująca potrafi programować aplikacje do generowania i przetwarzania obrazów w czasie rzeczywistym przy użyciu odpowiednich narzędzi. [S2-RTI_2] |
W6-MM-S2-U02 [2/5] |
Osoba studiująca potrafi wykorzystywać nowoczesne technologie do tworzenia efektów wizualnych w różnych dziedzinach, takich jak gry wideo czy interaktywne wystawy. [S2-RTI_3] |
W6-MM-S2-U01 [2/5] |
Osoba studiująca potrafi efektywnie współpracować w grupie nad realizacją projektów twórczych związanych z przetwarzaniem obrazów w czasie rzeczywistym. [S2-RTI_4] |
W6-MM-S2-K02 [3/5] |
Osoba studiująca potrafi prezentować i omawiać swoje projekty wizualne w kontekście nowoczesnych technologii, angażując innych w dyskusję. [S2-RTI_5] |
W6-MM-S2-K04 [5/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [C_RTI] | 24 |
Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] Metody aktywizujące; seminarium/proseminarium [b05] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Pokaz/demonstracja [c06] |
zaliczenie |
S2-RTI_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |