Kompozycja 1
Kierunek studiów: Muzyka w multimediach
Kod programu: W6-S2MLA25.2025

Nazwa modułu: | Kompozycja 1 |
---|---|
Kod modułu: | W6-DigiCrea-MM-Cmp1 |
Kod programu: | W6-S2MLA25.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł "Kompozycja 1" wprowadza studentów do technik kompozytorskich, skupiając się na tworzeniu muzyki w różnych stylach i formach. Kurs obejmuje różne metody kompozycji, od klasycznej orkiestracji po bardziej eksperymentalne podejścia. Studenci będą pracować nad rozwijaniem umiejętności kompozytorskich, eksplorując różnorodne narzędzia i techniki. Zajęcia mają charakter warsztatowy, w których uczestnicy będą analizować utwory muzyczne, komponować i prezentować swoje prace. Podczas kursu studenci będą mogli rozwijać własny styl kompozytorski oraz umiejętności interpretacji muzycznych idei. W ramach zajęć przewidziano również regularne spotkania indywidualne z mentorem, które pozwolą na głębsze zrozumienie technik kompozytorskich i doskonalenie projektów. Moduł kończy się prezentacją efektów pracy studentów. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Osoba studiująca zna techniki kompozytorskie oraz ich zastosowanie w tworzeniu muzyki w różnych stylach i formach. [SND-S2-Cmp1_1] |
W6-MM-S2-W01 [2/5] |
Osoba studiująca potrafi tworzyć i analizować własne kompozycje, wykorzystując różnorodne narzędzia i techniki muzyczne. [SND-S2-Cmp1_2] |
W6-MM-S2-U01 [5/5] |
Osoba studiująca wykazuje otwartość na współpracę i umiejętność przyjmowania konstruktywnej krytyki w procesie twórczym. [SND-S2-Cmp1_3] |
W6-MM-S2-K01 [5/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [C_Cmp1] | 9 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Pokaz/demonstracja [c06] |
zaliczenie |
SND-S2-Cmp1_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |