Akustyka
Kierunek studiów: Muzyka w multimediach
Kod programu: W6-S2MLA25.2025

Nazwa modułu: | Akustyka |
---|---|
Kod modułu: | W6-DigiCrea-MM-AC |
Kod programu: | W6-S2MLA25.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł „Akustyka” w ramach programu „Techniki studia muzycznego” jest skierowany do studentów, którzy pragną zgłębić teorię i praktykę akustyki w kontekście produkcji dźwięku i muzyki cyfrowej. Celem modułu jest zapoznanie uczestników z podstawowymi zasadami akustyki, takimi jak fale dźwiękowe, ich propagacja, oraz wpływ środowiska akustycznego na jakość dźwięku. Uczestnicy zapoznają się również z technikami pomiarów akustycznych i zastosowaniem tych wiedzy w tworzeniu profesjonalnych nagrań muzycznych. Moduł obejmuje teorię akustyki, jak również praktyczne zastosowanie w kontekście inżynierii dźwięku i projektowania przestrzeni audio. W trakcie zajęć studenci będą mieli okazję pracować z różnymi narzędziami akustycznymi oraz analizować akustykę przestrzeni studia nagraniowego. Zajęcia obejmują wykłady oraz ćwiczenia, które pozwolą studentom zdobyć wiedzę na temat tego, jak stworzyć optymalne warunki dźwiękowe w studio muzycznym. Moduł kończy się zaliczeniem, które pozwala na ocenę zdobytą wiedzę i umiejętności w zakresie akustyki. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Osoba studiująca zna zasady akustyki, w tym fale dźwiękowe i ich propagację w różnych środowiskach. [SND-S2-AC_1] |
W6-MM-S2-W02 [4/5] |
Osoba studiująca zna techniki pomiarów akustycznych oraz ich zastosowanie w produkcji dźwięku i muzyki. [SND-S2-AC_2] |
W6-MM-S2-W01 [3/5] |
Osoba studiująca rozumie wpływ środowiska akustycznego na jakość dźwięku w kontekście produkcji muzycznej. [SND-S2-AC_3] |
W6-MM-S2-W02 [4/5] |
Osoba studiująca potrafi zastosować narzędzia akustyczne do analizy i oceny akustyki przestrzeni studia nagraniowego. [SND-S2-AC_4] |
W6-MM-S2-U02 [5/5] |
Osoba studiująca potrafi efektywnie współpracować w zespole, realizując wspólne zadania związane z analizą i poprawą akustyki przestrzeni audio. [SND-S2-AC_5] |
W6-MM-S2-K03 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [W_AC] | 24 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład konwersatoryjny [b02] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Pokaz/demonstracja [c06] |
zaliczenie |
SND-S2-AC_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |