Tworzenie tekstów akademickich i metody badawcze
Kierunek studiów: Muzyka w multimediach
Kod programu: W6-S2MLA25.2025

Nazwa modułu: | Tworzenie tekstów akademickich i metody badawcze |
---|---|
Kod modułu: | W6-DigiCrea-MM-AW |
Kod programu: | W6-S2MLA25.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2026/2027 |
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł „Tworzenie tesktów akademickich i metody badawcze” ma na celu wprowadzenie studentów w zasady tworzenia i redagowania prac naukowych w języku polskim i angielskim. Zajęcia obejmują techniki strukturyzowania tekstu, formułowania argumentów oraz jasnego przedstawiania tez i wyników badań. Studenci zapoznają się z metodami przygotowywania bibliografii oraz przypisów. Kurs obejmuje także naukę używania typowych fraz i środków stylistycznych w różnych częściach tekstu naukowego. Moduł ma charakter wykładu i koncentruje się na teorii oraz praktycznych aspektach pisania akademickiego. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Osoba studiująca ma wiedzę na temat redakcji tekstu naukowego. Potrafi zredagować cudzy tekst, wskazując w nim konieczne poprawki, dotyczące zarówno języka, jak i kwestii formalnych. Wie jak pracuje zespół redakcyjny. [S2-AW_1] |
W6-MM-S2-W05 [3/5] |
Osoba studiująca ma wiedzę na temat przebiegu procesu recenzji publikacji naukowych w czasopismach. [S2-AW_2] |
W6-MM-S2-W05 [3/5] |
Osoba studiująca zna i potrafi użyć typowe zwroty językowe, charakterystyczne dla wstępu, przedstawienia tezy, argumentacji, opisu badań i eksperymentów oraz podsumowania. [S2-AW_3] |
W6-MM-S2-W05 [4/5] |
Osoba studiująca potrafi ocenić czy dany tekst nadaje się do recenzji od strony formalnego przygotowania oraz poprawności językowej. [S2-AW_4] |
U_OOD [4/5] |
Osoba studiująca potrafi skonstruować tekst naukowy: wskazać i określić elementy jego struktury, sporządzić listę fraz i zwrotów dla każdej części, sporządzić listę najważniejszych pojęć w języku angielskim. [S2-AW_5] |
W6-MM-S2-U06 [2/5] |
Osoba studiująca docenia znaczenie stałego dokształcania się, pogłębiania kompetencji językowych i śledzenia rynku wydawniczego w dziedzinie sztuki, nowych mediów i przemysłów kreatywnych. [S2-AW_6] |
KS_OOD [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [W_AW] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład konwersatoryjny [b02] Prezentacja [c07] Praca z komputerem [d01] |
zaliczenie |
S2-AW_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |