Projektowanie gier wideo – logika i mechanika gier Kierunek studiów: Muzyka w multimediach
Kod programu: W6-S2MLA25.2025

Nazwa modułu: Projektowanie gier wideo – logika i mechanika gier
Kod modułu: W6-DigiCrea-MM-VGD
Kod programu: W6-S2MLA25.2025
Semestr: semestr zimowy 2026/2027
Język wykładowy: angielski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 1
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł „Projektowanie gier wideo – logika i mechanika gier” wprowadza studentów w zagadnienia tworzenia gier wideo, koncentrując się na logice i mechanice gier. Podczas wykładów studenci zapoznają się z teorią i praktyką projektowania gier, analizując kluczowe elementy mechanik gier, ich wpływ na rozgrywkę oraz interakcję z graczami. Zajęcia obejmują omówienie takich zagadnień jak zasady gry, balans, systemy punktacji i wyzwań, które kształtują doświadczenie gracza. Kurs ma na celu rozwinięcie umiejętności analizy gier oraz projektowania rozwiązań opartych na logice gier. Studenci będą mieli okazję przeanalizować różne mechanizmy i modele gier oraz zrozumieć, jak te mechaniki wpływają na angażowanie graczy. W ramach wykładów omawiane będą także przykłady z gier, które ilustrują różne podejścia do projektowania logiki i mechaniki w grach wideo.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Osoba studiująca zna zasady projektowania gier wideo, w tym logikę i mechanikę gry. [S2-VGD_1]
W6-MM-S2-W02 [5/5] W6-MM-S2-W03 [3/5] W6-MM-S2-W04 [4/5]
Osoba studiująca rozumie wpływ mechaniki gry na rozgrywkę oraz interakcję gracza z systemem gry. [S2-VGD_2]
W6-MM-S2-W02 [4/5] W6-MM-S2-W04 [3/5] W6-MM-S2-W07 [5/5]
Osoba studiująca potrafi analizować mechanizmy gry oraz projektować rozwiązania oparte na logice gry. [S2-VGD_3]
W6-MM-S2-U03 [3/5] W6-MM-S2-U04 [3/5]
Osoba studiująca wykazuje otwartość na współpracę w zespole projektowym, szanując różnorodne podejścia do projektowania gier. [S2-VGD_4]
W6-MM-S2-K04 [4/5] W6-MM-S2-K06 [5/5] W6-MM-S2-K07 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [W_VGD] 15 Wykład informacyjny/kursowy [a01] 
Wykład problemowy [b01] 
Wykład konwersatoryjny [b02] 
Projekcja [c02] 
egzamin S2-VGD_1 S2-VGD_2 S2-VGD_3 S2-VGD_4
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)