Projektowanie gier wideo – logika i mechanika gier
Kierunek studiów: Muzyka w multimediach
Kod programu: W6-S2MLA25.2025

Nazwa modułu: | Projektowanie gier wideo – logika i mechanika gier |
---|---|
Kod modułu: | W6-DigiCrea-MM-VGD |
Kod programu: | W6-S2MLA25.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2026/2027 |
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 1 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł „Projektowanie gier wideo – logika i mechanika gier” wprowadza studentów w zagadnienia tworzenia gier wideo, koncentrując się na logice i mechanice gier. Podczas wykładów studenci zapoznają się z teorią i praktyką projektowania gier, analizując kluczowe elementy mechanik gier, ich wpływ na rozgrywkę oraz interakcję z graczami. Zajęcia obejmują omówienie takich zagadnień jak zasady gry, balans, systemy punktacji i wyzwań, które kształtują doświadczenie gracza. Kurs ma na celu rozwinięcie umiejętności analizy gier oraz projektowania rozwiązań opartych na logice gier. Studenci będą mieli okazję przeanalizować różne mechanizmy i modele gier oraz zrozumieć, jak te mechaniki wpływają na angażowanie graczy. W ramach wykładów omawiane będą także przykłady z gier, które ilustrują różne podejścia do projektowania logiki i mechaniki w grach wideo. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Osoba studiująca zna zasady projektowania gier wideo, w tym logikę i mechanikę gry. [S2-VGD_1] |
W6-MM-S2-W02 [5/5] |
Osoba studiująca rozumie wpływ mechaniki gry na rozgrywkę oraz interakcję gracza z systemem gry. [S2-VGD_2] |
W6-MM-S2-W02 [4/5] |
Osoba studiująca potrafi analizować mechanizmy gry oraz projektować rozwiązania oparte na logice gry. [S2-VGD_3] |
W6-MM-S2-U03 [3/5] |
Osoba studiująca wykazuje otwartość na współpracę w zespole projektowym, szanując różnorodne podejścia do projektowania gier. [S2-VGD_4] |
W6-MM-S2-K04 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [W_VGD] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład problemowy [b01] Wykład konwersatoryjny [b02] Projekcja [c02] |
egzamin |
S2-VGD_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |