Zaburzenia komunikacji językowej – orofacjologopedia (moduł obowiązkowy)
Kierunek studiów: Logopedia
Kod programu: W1-S2LO22.2.2022

Nazwa modułu: | Zaburzenia komunikacji językowej – orofacjologopedia (moduł obowiązkowy) |
---|---|
Kod modułu: | W1-LO-S2-ZKJO |
Kod programu: | W1-S2LO22.2.2022 |
Semestr: | semestr zimowy 2024/2025 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 6 |
Opis: | Przedmiot dotyczy obwodowych zaburzeń artykulacji o różnej etiologii np. zaburzeń czynnościowych, wad anatomicznych, dysfunkcji układu ruchowego narządu żucia, mowy osób po zabiegach chirurgicznych, metod diagnozy i terapii logopedycznej w przypadku uszkodzeń obwodowych nerwów czaszkowych oraz w przypadku zaburzeń mięśniowo-powięziowych w obrębie głowy i szyi. Student poznaje zasady diagnozowania (z uwzględnieniem analizy dokumentacji medycznej), opracowywania przeglądów piśmiennictwa, przygotowania planu terapii i opieki nad pacjentem o złożonej etiopatogenezie zaburzeń i wielopłaszczyznowych zaburzeniach mowy. |
Wymagania wstępne: | Brak |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna obwodowe, anatomiczne i funkcjonalne uwarunkowania zarówno poprawnej artykulacji, jak zaburzeń mowy; rozumie relacje pomiędzy poszczególnymi strukturami a obserwowanymi objawami. [ZKJO_1] |
LO_2 _W02 [5/5] |
Student rozumie zasady prowadzenia terapii logopedycznej w przypadku obwodowych zaburzeń artykulacji, potrafi wskazać znaczenie prawidłowo postawionej diagnozy dla programowania późniejszej terapii. [ZKJO_2] |
LO_2_W01 [4/5] |
Student potrafi określić, jak obserwowane zaburzenia mowy wpływają na funkcjonowanie pacjenta oraz dokłada wszelkich starań, aby ustalić reguły postępowania terapeutycznego stanowiące realną pomoc w komunikacji językowej oraz w przebiegu czynności prymarnych pacjenta. [ZKJO_3] |
LO_2_U03 [5/5] |
Student ma świadomość wagi podejmowanych decyzji, promuje profesjonalne i pełne szacunku dla pacjenta podejście terapeutyczne. [ZKJO_4] |
LO_2_K03 [5/5] |
Student potrafi wyszukiwać odpowiednią literaturę oraz zdobywać nowe informacje na temat obwodowo uwarunkowanych zaburzeń mowy. [ZKJO_5] |
LO_2_U13 [4/5] |
Student rozumie konieczność pogłębionej współpracy z innymi specjalistami opiekującymi się pacjentem (chirurg, laryngolog, ortodonta, fizjoterapeuta, psycholog itp.) [ZKJO_6] |
LO_2_U14 [5/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
ocena ciągła [ZKJO_fs_1] | Bieżąca ocena indywidualnej pracy studenta, będąca średnią ocen z zadań realizowanych w trakcie ćwiczeń, zgodna z opisem sposobu weryfikacji zawartej w sylabusie. |
ZKJO_1 |
sprawdzian [ZKJO_w_1] | Sprawdzian wiadomości w formie pisemnej lub ustnej zgodny z opisem sposobu weryfikacji zawartej w sylabusie. |
ZKJO_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [ZKJO_fs_1] | metoda podająca (wykład informacyjny, prezentacja multimedialna) i/lub metoda problemowa (wykład problemowy i interaktywny) |
15 | samodzielna, wnikliwa lektura wskazanych w sylabusie materiałów, powtórzenie i ugruntowanie wiedzy zdobytej w trakcie wykładów |
75 |
sprawdzian [ZKJO_w_1] |
ćwiczenia [ZKJO_fs_2] | metoda podająca (pogadanka, objaśnienia i wyjaśnienia, prezentacje multimedialne) i/lub metoda problemowa (metoda aktywizująca lub gra sytuacyjna i dydaktyczna) i/lub metoda zadaniowa oraz analiza materiału źródłowego |
30 | Samodzielna realizacja wskazanych w sylabusie partii materiału i/lub analiza wybranych przez wykładowcę przykładów i/lub powtórzenie i ugruntowanie wiedzy oraz umiejętności zdobytych w trakcie zajęć. |
60 |
ocena ciągła [ZKJO_fs_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |