Modele ustrojowe administracji publicznej w państwach europejskich
Kierunek studiów: Administracja
Kod programu: W5-N2AD19.2024

Nazwa modułu: | Modele ustrojowe administracji publicznej w państwach europejskich |
---|---|
Kod modułu: | muappe_a2_01 |
Kod programu: | W5-N2AD19.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2024/2025 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 5 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł służy przedstawieniu modeli ustrojowych, w tym w szczególności modeli administracyjnych, występujących w krajach demokratycznych jako pożądanych wzorców. Student nabywa umiejętność analizy modeli administracyjnych i ustrojowych oraz rozpoznawania podstawowych instytucji prawnych z zakresu administracji i ustroju oraz ich wzajemnego oddziaływania na siebie. Student nabywa umiejętność korzystania z aktów normatywnych, dokonywania podstawowej analizy rozwiązań prawnych związanych z organizacją i zakresem działania instytucji administracji publicznej, a także syntetycznego prezentowania argumentów, które dotyczą wzajemnych relacji instytucji administracji publicznej. Ponadto student nabywa umiejętność prezentowania wiedzy dotyczącej modeli administracji publicznej oraz wskazania ich znaczenia w rozwiązywaniu problemów poznawczych w tym zakresie. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
jest gotów do oceny działalności administracji publicznej, jako osoba zatrudniona w organie administracji publicznej, w tym na stanowisku kierowniczym [K01] |
K_K01 [3/5] |
potrafi wyróżnić modele i funkcje administracji oraz prognozować i modelować złożone procesy społeczne związane z administracją [U01] |
K_U01 [3/5] |
zna modele ustrojowe administracji, zarówno w Polsce, jak i w państwach europejskich [W01] |
K_W01 [3/5] |
ma wiedzę o organach administracji publicznej oraz innych strukturach i instytucjach społecznych [W02] |
K_W05 [4/5] |
zna i rozumie relacje między organami administracji publicznej oraz relacje między nimi a jednostkami i instytucjami społecznymi [W03] |
K_W04 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [01] | 20 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] |
zaliczenie |
U01 |
ćwiczenia [02] | 10 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Prezentacja [c07] Praca z podręcznikiem programowym [d02] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |