Geografia regionalna świata II w edukacji szkolnej Kierunek studiów: Geografia
Kod programu: W2-S1GF19.2024

Nazwa modułu: Geografia regionalna świata II w edukacji szkolnej
Kod modułu: W2-GF-S1-N-307
Kod programu: W2-S1GF19.2024
Semestr: semestr letni 2024/2025
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
Celem kształcenia jest poznanie geografii regionalna świata w ujęciu wielkich regionów geograficznych oraz współczesnych kręgów cywilizacyjnych. Regiony centralne i peryferyjne. Podstawowe zagadnienia delimitacji regionów geograficznych w różnych ujęciach, zagadnienia fizycznogeograficzne oraz współczesne procesy społeczne, demograficzne i gospodarcze świata. Globalizacja. Szczegółowa charakterystyka geograficzna wybranych regionów świata.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
student krytycznie ocenia posiadaną wiedzę jest gotów stale do jej uzupełniania i aktualizowania, doskonali stale nabytą wiedzę i umiejętności z zakresu geografii regionalnej [K01]
K01 [3/5] K02 [3/5]
potrafi samodzielnie dostrzegać i określać problemy geograficzne, podejmować próby ich rozwiązania, stosować odpowiednie systemy normatywne. Potrafi oceniać i prognozować, analizować i interpretować zjawiska pryrodnicze, społeczne, cywilizacyjne, polityczne i ekonomiczne [U01]
U01 [4/5] U04 [3/5]
efektem uczenia się jest poznanie i zrozumienie funkcjonowania geograficznych oraz współczesnych kręgów cywilizacyjnych. Umiejętność rozróżniania regionów centralnych i peryferyjnych. Znajomość podstawowych zagadnienia delimitacji regionów geograficznych w różnych ujęciach, zagadnień fizycznogeograficzne oraz podstawowych współczesnych procesów społecznych, demograficznych i gospodarczych świata. Poznanie co oznacza globalizacja. Poznanie szczegółowej charakterystyki geograficznej wybranych regionów świata [W01]
W03 [4/5] W05 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [01] 25 Wykład informacyjny/kursowy [a01] 
Wykład monograficzny [a02] 
Opis [a03] 
Wykład problemowy [b01] 
Wykład konwersatoryjny [b02] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Projekcja [c02] 
Prezentacja [c07] 
Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] 
Autoedukacja [f01] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
egzamin K01 U01 W01
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] Aktywności komplementarne do zajęć
zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)