Geografia regionalna świata II w edukacji szkolnej
Kierunek studiów: Geografia
Kod programu: W2-S1GF19.2024

Nazwa modułu: | Geografia regionalna świata II w edukacji szkolnej |
---|---|
Kod modułu: | W2-GF-S1-N-307 |
Kod programu: | W2-S1GF19.2024 |
Semestr: | semestr letni 2024/2025 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem kształcenia jest poznanie geografii regionalna świata w ujęciu wielkich regionów geograficznych oraz współczesnych kręgów cywilizacyjnych. Regiony centralne i peryferyjne. Podstawowe zagadnienia delimitacji regionów geograficznych w różnych ujęciach, zagadnienia fizycznogeograficzne oraz współczesne procesy społeczne, demograficzne i gospodarcze świata. Globalizacja. Szczegółowa charakterystyka geograficzna wybranych regionów świata. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
student krytycznie ocenia posiadaną wiedzę jest gotów stale do jej uzupełniania i aktualizowania, doskonali stale nabytą wiedzę i umiejętności z zakresu geografii regionalnej [K01] |
K01 [3/5] |
potrafi samodzielnie dostrzegać i określać problemy geograficzne, podejmować próby ich rozwiązania, stosować odpowiednie systemy normatywne. Potrafi oceniać i prognozować, analizować i interpretować zjawiska pryrodnicze, społeczne, cywilizacyjne, polityczne i ekonomiczne [U01] |
U01 [4/5] |
efektem uczenia się jest poznanie i zrozumienie funkcjonowania geograficznych oraz współczesnych kręgów cywilizacyjnych. Umiejętność rozróżniania regionów centralnych i peryferyjnych. Znajomość podstawowych zagadnienia delimitacji regionów geograficznych w różnych ujęciach, zagadnień fizycznogeograficzne oraz podstawowych współczesnych procesów społecznych, demograficznych i gospodarczych świata. Poznanie co oznacza globalizacja. Poznanie szczegółowej charakterystyki geograficznej wybranych regionów świata [W01] |
W03 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [01] | 25 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład monograficzny [a02] Opis [a03] Wykład problemowy [b01] Wykład konwersatoryjny [b02] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Projekcja [c02] Prezentacja [c07] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
egzamin |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |