Internet rzeczy
Kierunek studiów: Informatyka
Kod programu: W4-N1IN19.2024

Nazwa modułu: | Internet rzeczy |
---|---|
Kod modułu: | W4-IN-N1-24-3-IRZ |
Kod programu: | W4-N1IN19.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest zdobycie przez studiującego wiedzy i umiejętności w zakresie następujących zagadnień: 1. Definicje, przykładowe zastosowania i komponenty systemów Internetu Rzeczy. 2. Zasady projektowania urządzeń Internetu Rzeczy. 3. Zasady akwizycji i gromadzenia danych. 4. Wprowadzenie do programowania mikrokontrolerów i układów System on Chip. 5. Architektury przechowywania i przetwarzania danych w Internecie Rzeczy. 6. Platformy chmurowe Internetu rzeczy oraz platformy do integracji systemów. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywania problemów i jest gotów do zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązywaniem problemów dotyczących projektowania i programowania systemów Internetu Rzeczy; [K01] |
IN_K04 [3/5] |
potrafi opracować szczegółową dokumentację dotyczącą realizacji zadań związanych z oprogramowaniem urządzeń Internetu Rzeczy; [U01] |
IN_U02 [4/5] |
potrafi posługiwać się zaawansowanymi metodami, technikami i narzędziami informatycznymi do rozwiązywania złożonych problemów projektowania systemów Internetu Rzeczy; potrafi wykorzystywać nowe technologie Internetu Rzeczy integrując wiedzę z różnych dziedzin; [U02] |
IN_U05 [4/5] |
posiada zaawansowaną wiedzę informatyczną dotyczącą architektury sprzętowej, komunikacyjnej i oprogramowania systemów Internetu Rzeczy i wybranych dyscyplin pokrewnych informatyce, w tym zna i rozumie podstawy teoretyczne, reguły projektowania i związki z różnymi aspektami nauki i techniki; [W01] |
IN_W04 [3/5] |
ma poszerzoną wiedzę w zakresie architektury i oprogramowania współczesnych systemów komputerowych stosowanych w Internecie Rzeczy; [W02] |
IN_W06 [4/5] |
zna specjalistyczne techniki, metody oraz narzędzia wykorzystywane w procesie projektowania, budowania i wdrażania systemów Internetu Rzeczy; [W03] |
IN_W08 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [01] | 10 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Opis [a03] Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Prezentacja [c07] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
egzamin |
K01 |
laboratorium [02] | 20 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Pokaz/demonstracja [c06] Prezentacja [c07] Praca z komputerem [d01] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Rekonstrukcja/odtworzenie [d04] Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] Projektowanie [e04] Symulacja [e07] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |