Podstawy geografii
Kierunek studiów: Geologia stosowana
Kod programu: W2-S1GS19.2024

Nazwa modułu: | Podstawy geografii |
---|---|
Kod modułu: | W2-GS-S1-012 |
Kod programu: | W2-S1GS19.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2024/2025 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem propedeutycznego modułu Podstawy geografii jest powtórzenie i ewentualne uzupełnienie wiedzy ogólno geograficznej dotyczącej: sposobów orientowania się w terenie (ustalania kierunków świata, współrzędnych geograficznych, azymutów); regionalizacji fizycznogeograficznej Polski i Europy (zwrócenie uwagi na oficjalne nazwy jednostek geograficznych, ich położenie i granice); sieci hydrograficznej (położenie najważniejszych rzek) i jezior na terenie Polski i Europy; podziału administracyjnego Polski oraz Europy wraz z położeniem najważniejszych miast; najważniejszych obiektów fizycznogeograficznych na poszczególnych kontynentach oraz oceanach. Student nabywa podstawowe umiejętności samodzielnego określania swojego położenia w terenie, potrzebną do realizacji większości przyszłych zajęć terenowych oraz realizacji prac dyplomowych. Znajomość położenia podstawowych obiektów geograficznych pomaga w ogólnej orientacji i lepszym zrozumieniu treści przekazywanych w kolejnych modułach. Student nabywa umiejętność samodzielnego poszukiwania informacji na podstawie różnego typu map i atlasów przydatnych w dalszych studiach oraz stosowania odpowiednich nazw geograficznych w opracowaniach geologicznych. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
zna podstawowe pojęcia z zakresu geografii ogólnej i fizycznej oraz nazwy najważniejszych obiektów geograficznych [W2-GS-S1-012_1] |
1GS_W1 [1/5] |
potrafi wskazać na mapach najważniejsze regiony fizycznogeograficzne Polski i Europy, rzeki i jeziora, najważniejsze miasta Polski i Europy, najważniejsze krainy geograficzne na kontynentach oraz części oceanów; potrafi stosować odpowiednie nazewnictwo geograficzne do przygotowywania opracowań geologicznych [W2-GS-S1-012_2] |
1GS_U1 [1/5] |
potrafi wyznaczać na mapach topograficznych współrzędne geograficzne oraz azymuty kierunków [W2-GS-S1-012_3] |
1GS_U1 [1/5] |
jest świadomy przydatności wiedzy ogólno geograficznej wykorzystywanej w większości późniejszych modułów oraz do przygotowania pracy dyplomowej; [W2-GS-S1-012_4] |
1GS_K1 [3/5] |
wykazuje aktywną postawę do poznawania rzeczy nowych i wykorzystywania ich dla wzbogacania własnej wiedzy; stara się uczyć samodzielnie w oparciu o dostępną literaturę, krytycznie oceniając stan własnej wiedzy [W2-GS-S1-012_5] |
1GS_K2 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
laboratorium [W2-GS-S1-012_l_1] | 24 |
Pokaz/demonstracja [c06] Prezentacja [c07] |
zaliczenie |
W2-GS-S1-012_1 |
wykład [W2-GS-S1-012_w_1] | 12 |
Prezentacja [c07] |
zaliczenie |
W2-GS-S1-012_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |