Ecosystem services aquamatic
Kierunek studiów: Aquamatyka - interdyscyplinarne gospodarowanie środowiskami wodnymi
Kod programu: W2-S2AQA24.2024

Nazwa modułu: | Ecosystem services aquamatic |
---|---|
Kod modułu: | AQ_015 |
Kod programu: | W2-S2AQA24.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 6 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest wyposażenie studentów w kompleksową wiedzę na temat rozwiązań opartych na roślinach i związanych z nimi usług ekosystemowych w środowiskach lądowych. Efekty uczenia się koncentrowałyby się zarówno na wiedzy teoretycznej, jak i praktycznych umiejętnościach potrzebnych do zaplanowania odpowiednich działań zarządczych w celu utrzymania i poprawy usług ekosystemowych świadczonych na poziomie miejskim i krajobrazowym. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Zdobycie ogólnej wiedzy na temat rozwiązań opartych na naturze (NbS) i usług ekosystemowych świadczonych na rzecz ludzi. [01] |
AQ2_W01 [4/5] |
Identyfikacja procesów ekofizjologicznych roślin wykorzystywanych do świadczenia usług ekosystemowych w ekosystemach miejskich (np. łagodzenie spływu wód opadowych i efektu miejskiej wyspy ciepła, ograniczanie zanieczyszczenia powietrza). [02] |
AQ2_W01 [4/5] |
Zdobycie wiedzy na temat zielonych dachów i technologii zielonych ścian oraz ich korzyści dla obiegu wody i energii w budynkach. [03] |
AQ2_W02 [4/5] |
Identyfikacja rozwiązań opartych na roślinach (PbS) w aqamatyce w różnych kontekstach środowiskowych wraz ze studiami przypadków (np. redystrybucja hydrauliczna korzeni jako narzędzie do nawadniania biologicznego w kontekście rolno-leśnym, procesy fitoremediacji itp.) [04] |
AQ2_U01 [4/5] |
Nabycie praktycznych umiejętności kwantyfikacji usług ekosystemowych w aqamatyce w oparciu o PbS ze studiami przypadków. [05] |
AQ2_U03 [4/5] |
W oparciu o zdobytą wiedzę będzie w stanie ocenić i zaplanować odpowiednie PbS w różnych kontekstach (miejskich i pozamiejskich) w celu zwiększenia świadczenia usług ekosystemowych. [06] |
AQ2_U08 [4/5] |
Wykorzystuje zdobytą wiedzę z zakresu usług ekosystemowych opartą na różnych źródłach, w tym źródłach internetowych, w procesie samokształcenia, a także w procesie podnoszenia świadomości i bezpieczeństwa ekologicznego oraz edukacji ekologicznej zgodnie z zasadami etyki. [07] |
AQ2_W04 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [01] | 8 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] |
egzamin |
01 |
laboratorium [02] | 52 |
Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] |
zaliczenie |
05 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |