Praktyka logopedyczna Kierunek studiów: Logopedia
Kod programu: W1-S1LO19.2024

Nazwa modułu: Praktyka logopedyczna
Kod modułu: W1-LO-S1-PL
Kod programu: W1-S1LO19.2024
Semestr: semestr letni 2026/2027
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Cel i opis treści kształcenia:
Nadrzędnym celem praktyk jest kształcenie praktycznych kompetencji i umiejętności umożliwiających nabywanie doświadczeń w zakresie diagnozy i terapii dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej. W ramach „praktyki logopedycznej” (rok III) studenci/studentki mają możliwość zapoznania się z organizacją pracy logopedy w wybranej przez siebie placówce, obserwują zasady planowania, prowadzenia i dokumentowania zajęć logopedycznych z zakresu profilaktyki oraz diagnostyki i terapii. Celem praktyk jest również pogłębienie gotowości osób studiujących do podejmowania oddziaływań logopedycznych oraz wyrobienie postawy refleksyjności i odpowiedzialności za wyniki podejmowanych działań. Istotnym celem jest ukierunkowanie studenta/studentki na pogłębianie wiedzy teoretycznej na temat zaburzeń mowy i jej ugruntowanie poprzez obserwację praktycznych działań logopedy i własną aktywność o charakterze logopedycznym, głównie w zakresie profilaktyki logopedycznej.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
zna i rozumie zasady zapewniania bezpieczeństwa dzieciom w przedszkolu i uczniom w szkole lub placówce systemu oświaty i poza nimi [PL_1]
LO_KN_W23 [5/5]
zna i rozumie zadania charakterystyczne dla przedszkola i szkoły, w jakich one działają [PL_2]
LO_KN_W24 [5/5]
zna i rozumie organizację, statut i plan pracy przedszkola oraz szkoły, a także program wychowawczo-profilaktyczny [PL_3]
LO_KN_W25 [5/5]
potrafi wyciągać wnioski z obserwacji pracy nauczycieli, ich interakcji z dziećmi i uczniami oraz sposobu, w jaki planują i przeprowadzają zajęcia dydaktyczne, wychowawcze, opiekuńcze i terapeutyczne [PL_4]
LO_KN_U23 [5/5]
potrafi wyciągać wnioski z obserwacji sposobu integracji działań opiekuńczo-wychowawczych, dydaktycznych i terapeutycznych przez nauczycieli lub terapeutów [PL_5]
LO_KN_U24 [5/5]
potrafi wyciągać wnioski z bezpośredniej obserwacji zajęć terapeutycznych [PL_6]
LO_KN_U25 [5/5]
umie zaplanować i przeprowadzić zajęcia pod nadzorem opiekuna praktyk zawodowych [PL_7]
LO_KN_U26 [5/5]
potrafi analizować, przy pomocy opiekuna praktyk zawodowych oraz nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia w zakresie przygotowania psychologiczno-pedagogicznego, sytuacje i zdarzenia pedagogiczne zaobserwowane lub doświadczone w czasie praktyk [PL_8]
LO_KN_U27 [5/5]
jest gotów_a do skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych i nauczycielami w celu poszerzania swojej wiedzy [PL_9]
LO_KN_K09 [5/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
praktyka [PL_PRAKT] 30 Praktyka [e05]  zaliczenie PL_1 PL_2 PL_3 PL_4 PL_5 PL_6 PL_7 PL_8 PL_9
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Przegląd dokumentacji z praktyk [d03] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
analiza zbioru dokumentacji zgromadzonej podczas zajęć praktycznych, w tym: stażowych, studyjnych, itp., oraz dokumentacji opracowanej w celu zaliczenia praktyki, w tym zawodowej; weryfikacja opisu, niezbędnych załączników, opinii oraz ocen przed przedstawieniem jej do zaliczenia
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)