Geologia regionalna Polski
Kierunek studiów: Geologia
Kod programu: W2-S1GE19.2024

Nazwa modułu: | Geologia regionalna Polski |
---|---|
Kod modułu: | W2-GE-S1-051 |
Kod programu: | W2-S1GE19.2024 |
Semestr: | semestr letni 2026/2027 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł Geologia regionalna Polski ma umożliwić studentowi poznanie budowy geologicznej poszczególnych regionów Polski, oraz procesów które przyczyniły się do powstania poszczególnych jednostek geologicznych kraju. Student nabywa wiedzę w zakresie geologii poszczególnych regionów kraju pod względem tektoniki, litologii, stratygrafii oraz historii rozwoju poszczególnych jednostek geologicznych. Dzięki temu student uzyskuje syntetyczną wiedzę na temat rozwoju geologicznego Polski, a w wyniki samodzielnego studiowania literatury, winien zgłębić wiedzę w zakresie szczegółowych aspektów geologicznych danych regionów i jednostek geologicznych. Dzięki nabytej wiedzy, student będzie miał również świadomość ochrony unikatowych pod względem naukowym i edukacyjnym stanowisk geologicznych w różnych regionach naszego kraju. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): |
Dynamika Ziemi 1 [W2-GE-S1-405]
Dynamika Ziemi 2 [W2-GE-S1-406] Geologia historyczna i stratygrafia [W2-GE-S1-022] Tektonika i geologia strukturalna [W2-GE-S1-410] |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
zna jednostki geologiczno-strukturalne na terenie administracyjnym Polski i częściowo krajów ościennych, ich budowę geologiczną oraz historię powstania i rozwoju. [W2-GE-S1-051_1] |
1GE_W2 [2/5] |
potrafi wskazać na mapach regionalne jednostki geologiczne Polski, potrafi narysować i interpretować ich przekroje geologiczne i generować modele wgłębnej budowy geologicznej [W2-GE-S1-051_2] |
1GE_U1 [2/5] |
potrafi dyskutować, wyrażać swoje poglądy na temat budowy geologicznej Polski; sprawnie wyszukuje informacje w literaturze, również w języku obcym [W2-GE-S1-051_3] |
1GE_U1 [2/5] |
jest zdolny do syntetycznego przedstawienia geologii wybranych jednostek i obszarów Polski na podstawie analizy geologicznej; zdaje sobie sprawę z unikalności niektórych stanowisk geologicznych [W2-GE-S1-051_4] |
1GE_K1 [3/5] |
wykazuje aktywną postawę do poznawania rzeczy nowych i wykorzystywania ich dla wzbogacania własnej wiedzy; stara się uczyć samodzielnie w oparciu o dostępną literaturę, krytycznie oceniając stan własnej wiedzy [W2-GE-S1-051_5] |
1GE_K2 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
laboratorium [W2-GE-S1-051_L_1] | 24 |
Pokaz/demonstracja [c06] Prezentacja [c07] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] |
egzamin |
W2-GE-S1-051_1 |
wykład [W2-GE-S1-051_W_1] | 12 |
Prezentacja [c07] |
egzamin |
W2-GE-S1-051_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |