Praktyka psychologiczno-pedagogiczna 1
Kierunek studiów: Logopedia
Kod programu: W1-S1LO19.2024

Nazwa modułu: | Praktyka psychologiczno-pedagogiczna 1 |
---|---|
Kod modułu: | W1-LO-S1-PPP1 |
Kod programu: | W1-S1LO19.2024 |
Semestr: | semestr letni 2024/2025 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Cel i opis treści kształcenia: | W ramach „praktyk psychologiczno-pedagogicznych 1” (rok I studiów) studenci/studentki mają możliwość zapoznania się z organizacją pracy logopedy w poradni psychologiczno-pedagogicznej, obserwują zasady planowania, prowadzenia i dokumentowania pedagogicznych, psychologicznych i logopedycznych zajęć profilaktycznych oraz diagnostyczno-terapeutycznych w tych placówkach. Celem praktyk jest również rozbudzenie i pogłębienie gotowości osób studiujących do podejmowania oddziaływań logopedycznych oraz wyrobienie postawy refleksyjności i odpowiedzialności za wyniki podejmowanych działań. Istotnym celem jest ukierunkowanie studenta/studentki na pogłębianie wiedzy teoretycznej na temat działań wychowawczych i opiekuńczych i jej ugruntowanie poprzez obserwację praktycznych działań psychologa, pedagoga i logopedy. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
zna specyfikę poradni psychologiczno-pedagogicznej, w której jest odbywana praktyka, w szczególności: organizację pracy, zakresy zadań pracowników, uczestników procesów pedagogicznych oraz rodzaj prowadzonej dokumentacji i program realizacji doradztwa zawodowego uwzględniający treści wynikające z przepisów dotyczących doradztwa zawodowego [PPP1_1] |
LO_KN_W22 [4/5] |
zna ogólne zasady zapewniania bezpieczeństwa dzieciom w poradni psychologiczno-pedagogicznej i poza nią [PPP1_2] |
LO_KN_W23 [4/5] |
potrafi wyciągać wnioski z obserwacji pracy nauczycieli, ich interakcji z dziećmi i uczniami oraz sposobu, w jaki planują i przeprowadzają zajęcia dydaktyczne i terapeutyczne [PPP1_3] |
LO_KN_U21 [4/5] |
potrafi dokonać analizy i interpretacji zaobserwowanych lub doświadczonych sytuacji i zdarzeń pedagogicznych [PPP1_4] |
LO_KN_U22 [4/5] |
potrafi współdziałać w grupie, przyjmując w niej zarówno funkcje kierownicze, jak i podrzędno-wykonawcze [PPP1_5] |
LO_U08 [4/5] |
rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie [PPP1_6] |
LO_U10 [4/5] |
jest gotów_a do współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych i nauczycielami w celu poszerzania swojej wiedzy [PPP1_7] |
LO_KN_K09 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
praktyka [PPP1_PRAKT] | 30 |
Praktyka [e05] |
zaliczenie |
PPP1_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Przegląd dokumentacji z praktyk [d03] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | analiza zbioru dokumentacji zgromadzonej podczas zajęć praktycznych, w tym: stażowych, studyjnych, itp., oraz dokumentacji opracowanej w celu zaliczenia praktyki, w tym zawodowej; weryfikacja opisu, niezbędnych załączników, opinii oraz ocen przed przedstawieniem jej do zaliczenia |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |