Wprowadzenie do psychologii dla nauczycieli Kierunek studiów: Logopedia
Kod programu: W1-S1LO19.2024

Nazwa modułu: Wprowadzenie do psychologii dla nauczycieli
Kod modułu: W1-LO-S1-WPSN
Kod programu: W1-S1LO19.2024
Semestr: semestr zimowy 2024/2025
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 5
Cel i opis treści kształcenia:
W ramach modułu „wprowadzenie do psychologii dla nauczycieli” student_ka zdobywa bazową wiedzę z zakresu psychologii ogólnej, jej pojęć, przedmiotu zainteresowań, a także psychologii społecznej związanej z człowiekiem i jego miejscem w społeczeństwie. Student/studentka potrafi rozpoznawać sytuację szkolną i pozaszkolną uczniów, uwzględniając ich cechy, potrzeby i psychologiczny kontekst – na tej podstawie wie, jak planować pomoc psychologiczną i wdrażać środki zaradcze. Osoby studiujące wiedzą, jak ważny jest samorozwój.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma wiedzę o dziedzinie, jaką jest psychologia ogólna, zna jej terminologię związaną z rozwojem i funkcjonowaniem człowieka i dziecka w społeczeństwie, w szkole, klasie z uwzględnieniem jego biopsychospołecznego kontekstu; wie, jakie są uwarunkowania psychologiczne ucznia w tym procesy poznawcze, emocjonalne, osobowościowe [WPSN_1]
LO_W01 [3/5] LO_W06 [3/5] LO_KN_W05 [3/5] LO_KN_W06 [3/5] LO_KN_W07 [3/5]
zna procesy uczenia się, ich metody i techniki, a także pojawiające się trudności; ma wiedzę o procesach wspomagania uczenia się i strategiach ich przezwyciężania [WPSN_2]
LO_KN_W08 [4/5]
potrafi w swojej pracy określić zadania priorytetowe związane z realizacją zamierzonych działań oraz radzić sobie ze stresem i stosować strategie radzenia sobie z trudnościami [WPSN_3]
LO_U04 [4/5] LO_KN_U12 [4/5]
potrafi obserwować proces rozwojowy uczniów, ich społeczne zachowania; ma umiejętność rozpoznawania potrzeb dzieci związanych zarówno z procesem rozwoju ich zainteresowań i zdolności, jak również trudności w procesie uczenia się, komunikowania i funkcjonowania w szkole i poza nią [WPSN_4]
LO_KN_U05 [5/5] LO_KN_U06 [5/5] LO_KN_U09 [5/5] LO_KN_U10 [5/5] LO_KN_U11 [5/5]
na podstawie autorefleksji jest świadomy konieczności doskonalenia własnego warsztatu pracy, ciągłego pogłębiania wiedzy merytorycznej oraz istoty poszukiwania nowych treści wzbogacających proces nauczania [WPSN_5]
LO_KN_U13 [4/5] LO_KN_K01 [4/5] LO_KN_K07 [4/5] LO_KN_K08 [4/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [WPSN_C] 30 Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
zaliczenie WPSN_3 WPSN_4 WPSN_5
wykład [WPSN_W] 15 Wykład informacyjny/kursowy [a01] 
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
zaliczenie WPSN_1 WPSN_2
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)