Wprowadzenie do psychologii dla nauczycieli
Kierunek studiów: Logopedia
Kod programu: W1-S1LO19.2024

Nazwa modułu: | Wprowadzenie do psychologii dla nauczycieli |
---|---|
Kod modułu: | W1-LO-S1-WPSN |
Kod programu: | W1-S1LO19.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2024/2025 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 5 |
Cel i opis treści kształcenia: | W ramach modułu „wprowadzenie do psychologii dla nauczycieli” student_ka zdobywa bazową wiedzę z zakresu psychologii ogólnej, jej pojęć, przedmiotu zainteresowań, a także psychologii społecznej związanej z człowiekiem i jego miejscem w społeczeństwie. Student/studentka potrafi rozpoznawać sytuację szkolną i pozaszkolną uczniów, uwzględniając ich cechy, potrzeby i psychologiczny kontekst – na tej podstawie wie, jak planować pomoc psychologiczną i wdrażać środki zaradcze. Osoby studiujące wiedzą, jak ważny jest samorozwój. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
ma wiedzę o dziedzinie, jaką jest psychologia ogólna, zna jej terminologię związaną z rozwojem i funkcjonowaniem człowieka i dziecka w społeczeństwie, w szkole, klasie z uwzględnieniem jego biopsychospołecznego kontekstu; wie, jakie są uwarunkowania psychologiczne ucznia w tym procesy poznawcze, emocjonalne, osobowościowe [WPSN_1] |
LO_W01 [3/5] |
zna procesy uczenia się, ich metody i techniki, a także pojawiające się trudności; ma wiedzę o procesach wspomagania uczenia się i strategiach ich przezwyciężania [WPSN_2] |
LO_KN_W08 [4/5] |
potrafi w swojej pracy określić zadania priorytetowe związane z realizacją zamierzonych działań oraz radzić sobie ze stresem i stosować strategie radzenia sobie z trudnościami [WPSN_3] |
LO_U04 [4/5] |
potrafi obserwować proces rozwojowy uczniów, ich społeczne zachowania; ma umiejętność rozpoznawania potrzeb dzieci związanych zarówno z procesem rozwoju ich zainteresowań i zdolności, jak również trudności w procesie uczenia się, komunikowania i funkcjonowania w szkole i poza nią [WPSN_4] |
LO_KN_U05 [5/5] |
na podstawie autorefleksji jest świadomy konieczności doskonalenia własnego warsztatu pracy, ciągłego pogłębiania wiedzy merytorycznej oraz istoty poszukiwania nowych treści wzbogacających proces nauczania [WPSN_5] |
LO_KN_U13 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [WPSN_C] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] |
zaliczenie |
WPSN_3 |
wykład [WPSN_W] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] |
zaliczenie |
WPSN_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |