Seminarium licencjackie 2 Kierunek studiów: Logopedia
Kod programu: W1-S1LO19.2024

Nazwa modułu: Seminarium licencjackie 2
Kod modułu: W1-LO-S1-SL2
Kod programu: W1-S1LO19.2024
Semestr: semestr letni 2026/2027
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 12
Cel i opis treści kształcenia:
Celem zajęć seminaryjnych jest ukierunkowanie pracy własnej studenta na kontynuowanie przygotowań pracy licencjackiej. Studenci uzyskują pomoc w wyborze metod i narzędzi w zakresie tematyki związanej z wybranym zagadnieniem. Realizacja seminarium uwzględnia ugruntowanie poznawanej na różnych przedmiotach kształcenia wiedzy dotyczącej diagnozy i terapii logopedycznej oraz ich opisu w samodzielnej pracy naukowej. Korzystając ze zgromadzonych materiałów źródłowych student redaguje kolejne rozdziały przewidziane w planie pracy. Na bieżąco konfrontuje redagowane treści z tematyką pracy licencjackiej. W części metodologicznej dokonuje opisu zastosowanej metodologii. Z kolei w części empirycznej opisuje i analizuje zgromadzony materiał empiryczny, weryfikując go ze stanem badań opisanym w literaturze przedmiotu, a także opracowuje odniesienia aplikacyjne. W zakończeniu pracy ustosunkowuje się do problemów badawczych oraz celów sformułowanych w rozdziale metodologicznym, formułuje postulaty badawcze. Sporządza bibliografię załącznikową, indeksy, streszczenie oraz wybiera słowa kluczowe najlepiej charakteryzujące treść pracy.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
zna zaawansowaną terminologię w zakresie humanistyki i nauk medycznych potrzebną do analizowania materiału w ramach pracy licencjackiej; ma pogłębioną wiedzę na temat wykorzystywanych w pracy logopedów narzędzi diagnostycznych i terapeutycznych [SL2_1]
LO_W03 [5/5] LO_W04 [5/5] LO_W05 [5/5]
ma szczegółową wiedzę o prawie autorskim i przestrzega je podczas przygotowywania pracy licencjackiej; zna konsekwencje niestosowania prawa autorskiego [SL2_2]
LO_W10 [5/5]
potrafi wnikliwie analizować literaturę z perspektywy własnych zainteresowań badawczych związanych z tematem pracy licencjackiej, a także kompetentnie dokumentować wyniki studiów literaturowych, jak również prezentować w formie ustnej i pisemnej; potrafi w opracowaniu materiału biegle wykorzystać metody jakościowe i ilościowe [SL2_3]
LO_U01 [5/5] LO_U03 [5/5] LO_U05 [5/5] LO_U06 [5/5]
potrafi biegle i twórczo posługiwać się w piśmie stylem naukowym polszczyzny – dba o poprawność językową tekstu, umie zastosować wszystkie elementy weryfikacji pracy naukowej w celu osiągnięcia prawidłowej konstrukcji wypowiedzi pisemnej [SL2_4]
LO_U06 [5/5]
rozumie relację pomiędzy różnymi objawami zaburzeń mowy, a ich przyczynami, a także potrafi z dużym znawstwem wskazać problemy z zakresu diagnozy, programowania i prowadzenia terapii lub profilaktyki, które należy rozwiązać w toku projektowanych badań [SL2_5]
LO_U09 [5/5]
jest gotowy_a prowadzić badania z poszanowaniem godności człowieka z zaburzeniami mowy, w sposób niezagrażający jego zdrowiu; doskonale rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie [SL2_6]
LO_U10 [5/5] LO_K04 [5/5] LO_KN_K03 [5/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
seminarium [SL2_S] 30 Metody aktywizujące; seminarium/proseminarium [b05] 
Praca koncepcyjna [f03] 
egzamin SL2_1 SL2_2 SL2_3 SL2_4 SL2_5 SL2_6
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)