Psychologiczne potrzeby dziecka w wielu przedszkolnym i szkolnym Kierunek studiów: Logopedia
Kod programu: W1-S1LO19.2024

Nazwa modułu: Psychologiczne potrzeby dziecka w wielu przedszkolnym i szkolnym
Kod modułu: W1-LO-S1-PPDWPS
Kod programu: W1-S1LO19.2024
Semestr: semestr letni 2024/2025
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 5
Cel i opis treści kształcenia:
W ramach realizacji modułu „psychologiczne potrzeby dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym” osoby studiujące zapoznają się z zagadnieniami pracy edukacyjnej i wychowawczej z dzieckiem przedszkolnym i z uczniem – z uwzględnieniem jego potrzeb rozwojowych oraz edukacyjnych. Rozważaniom teoretycznym poświęconym zagadnieniom funkcjonowania uczniów w środowisku szkolnym (z uwzględniającym sytuacji indywidualnych uczniów – zdolnych oraz uczniów z deficytami o charakterze psychofizycznym i społecznym) towarzyszy analiza zróżnicowanych rozwiązań organizacyjnych oraz przygotowanie do pracy diagnostycznej w szkole.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma uporządkowaną wiedzę na temat trudności edukacyjnych dzieci przedszkolnych i uczniów, ich etiologii, symptomów i rozpoznawania [PPDWPS_1]
LO_KN_W05 [4/5] LO_KN_W06 [4/5] LO_KN_W07 [4/5] LO_KN_W08 [4/5] LO_KN_W12 [4/5]
zna formy i metody kształcenia dzieci przedszkolnych i uczniów w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej związanej z różnymi etapami edukacyjnymi [PPDWPS_2]
LO_KN_W13 [4/5] LO_KN_W15 [4/5] LO_KN_W18 [4/5] LO_KN_W20 [4/5]
wykorzystuje wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii w celu rozpoznawania, analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń edukacyjnych i wychowawczych, a także motywów i wzorów zachowań dzieci przedszkolnych i uczniów [PPDWPS_3]
LO_KN_W19 [4/5] LO_KN_U05 [4/5] LO_KN_U14 [4/5] LO_KN_U16 [4/5] LO_KN_U17 [4/5] LO_KN_K02 [4/5]
wykorzystuje zróżnicowane formy, metody i środki do pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej z dziećmi przedszkolnymi i uczniami, zarówno w grupie i w zespole klasowym, jak i w trakcie zajęć pozalekcyjnych, także w sytuacjach konfliktowych [PPDWPS_4]
LO_KN_U08 [4/5] LO_KN_U16 [4/5] LO_KN_U17 [4/5]
odpowiedzialnie przygotowuje się do pracy nauczyciela i wychowawcy, potrafi radzić sobie ze stresem i trudnościami w pracy; projektuje i wykonuje działania pedagogiczne (dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze) skierowane do grupy i jednostek wśród dzieci przedszkolnych i uczniów [PPDWPS_5]
LO_KN_U12 [5/5] LO_KN_U19 [5/5] LO_KN_K07 [5/5] LO_KN_K08 [5/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [PPDWPS_C] 30 Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
zaliczenie PPDWPS_3 PPDWPS_4 PPDWPS_5
wykład [PPDWPS_W] 15 Wykład informacyjny/kursowy [a01] 
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
zaliczenie PPDWPS_1 PPDWPS_2
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)