Psychologiczne potrzeby dziecka w wielu przedszkolnym i szkolnym
Kierunek studiów: Logopedia
Kod programu: W1-S1LO19.2024

Nazwa modułu: | Psychologiczne potrzeby dziecka w wielu przedszkolnym i szkolnym |
---|---|
Kod modułu: | W1-LO-S1-PPDWPS |
Kod programu: | W1-S1LO19.2024 |
Semestr: | semestr letni 2024/2025 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 5 |
Cel i opis treści kształcenia: | W ramach realizacji modułu „psychologiczne potrzeby dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym” osoby studiujące zapoznają się z zagadnieniami pracy edukacyjnej i wychowawczej z dzieckiem przedszkolnym i z uczniem – z uwzględnieniem jego potrzeb rozwojowych oraz edukacyjnych. Rozważaniom teoretycznym poświęconym zagadnieniom funkcjonowania uczniów w środowisku szkolnym (z uwzględniającym sytuacji indywidualnych uczniów – zdolnych oraz uczniów z deficytami o charakterze psychofizycznym i społecznym) towarzyszy analiza zróżnicowanych rozwiązań organizacyjnych oraz przygotowanie do pracy diagnostycznej w szkole. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
ma uporządkowaną wiedzę na temat trudności edukacyjnych dzieci przedszkolnych i uczniów, ich etiologii, symptomów i rozpoznawania [PPDWPS_1] |
LO_KN_W05 [4/5] |
zna formy i metody kształcenia dzieci przedszkolnych i uczniów
w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej związanej z różnymi etapami edukacyjnymi [PPDWPS_2] |
LO_KN_W13 [4/5] |
wykorzystuje wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii w celu rozpoznawania, analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń edukacyjnych i wychowawczych, a także motywów i wzorów zachowań dzieci przedszkolnych i uczniów [PPDWPS_3] |
LO_KN_W19 [4/5] |
wykorzystuje zróżnicowane formy, metody i środki do pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej z dziećmi przedszkolnymi i uczniami, zarówno w grupie i w zespole klasowym, jak i w trakcie zajęć pozalekcyjnych, także w sytuacjach konfliktowych [PPDWPS_4] |
LO_KN_U08 [4/5] |
odpowiedzialnie przygotowuje się do pracy nauczyciela i wychowawcy, potrafi radzić sobie ze stresem i trudnościami w pracy; projektuje i wykonuje działania pedagogiczne (dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze) skierowane do grupy i jednostek wśród dzieci przedszkolnych i uczniów [PPDWPS_5] |
LO_KN_U12 [5/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [PPDWPS_C] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] |
zaliczenie |
PPDWPS_3 |
wykład [PPDWPS_W] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] |
zaliczenie |
PPDWPS_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |