Praktyka logopedyczna oparta na dowodach: Evidence-based practice (EBP) Kierunek studiów: Logopedia
Kod programu: W1-S1LO19.2024

Nazwa modułu: Praktyka logopedyczna oparta na dowodach: Evidence-based practice (EBP)
Kod modułu: W1-LO-S1-PLODEBP
Kod programu: W1-S1LO19.2024
Semestr: semestr letni 2026/2027
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
W ramach modułu studenci/studentki zdobędą wiedzę z zakresu praktyki opartej na dowodach (EBP: evidence-based practice) w logopedii. Opanują praktyczne umiejętności ewaluowania narzędzi diagnostycznych, strategii profilaktyczno-diagnostyczno-terapeutycznych oraz aktualnych wyników badań zgodnie z wytycznymi sześciostopniowego procesu EBP (the six steps of EBP). Studenci/studentki zdobędą umiejętności zastosowania krytycznego ewaluowania wyników badań podczas podejmowania decyzji profilaktyczno-diagnostyczno-terapeutycznych oraz zaplanowania skutecznego procesu interwencji logopedycznej opartej na dowodach.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
zna założenia podejścia evidence-based practice i jego znaczenie w praktyce logopedycznej, zarówno w procesie diagnozy, jak i w obszarze terapii [PLODEBP_1]
LO_W05 [5/5]
zna przykłady wykorzystania podejścia EBP w praktyce logopedycznej w Polsce oraz na świecie [PLODEBP_2]
LO_W04 [3/5]
potrafi wyszukać dane naukowe korzystając z rzetelnych źródeł, przeanalizować je oraz dokonać oceny przydatności w praktyce logopedycznej stosownie do sformułowanego pytania klinicznego [PLODEBP_3]
LO_U01 [4/5]
potrafi ocenić skuteczność wybranych metod lub technik diagnostycznych/terapeutycznych w oparciu o wybrane badania ilościowe lub jakościowe [PLODEBP_4]
LO_U03 [5/5]
nieustannie rozwija swoją wiedzę merytoryczną, w oparciu o rzetelne dowody naukowe [PLODEBP_5]
LO_KN_K07 [5/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [PLODEBP_C] 30 Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
zaliczenie PLODEBP_1 PLODEBP_2 PLODEBP_3 PLODEBP_4 PLODEBP_5
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)