Śląsk – kulturowy design
Kierunek studiów: Kultury mediów
Kod programu: W1-S1KM19.2024

Nazwa modułu: | Śląsk – kulturowy design |
---|---|
Kod modułu: | W1-KM-S1-ŚKD03 |
Kod programu: | W1-S1KM19.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł ma na celu uwrażliwienie studentów na rozumienie przestrzeni kulturowej Śląska. Student(ka) rozwija krytyczną świadomość, konieczną do podjęcia badawczego przestrzeni wspólnoty i kreowania współczesnego designu śląskiego. Student(ka) poznaje intelektualne zaplecze, pozwalające na formułowanie określonego rozumienia przestrzeni kulturowej w odniesieniu do problemów tożsamości, regionu, lokalności, odrębności przestrzeni myślenia, strategii wizualnych, wielokulturowości. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
rozumie potrzebę zachowania intelektualnego dziedzictwa Śląska, Europy i świata [K_01] |
W1-M01SN_K03 [5/5] |
potrafi wyszukiwać w różnych źródłach potrzebne wiadomości na temat śląskiej kultury, analizować je i formułować sądy krytyczne [U_01] |
W1-M01SN_U01 [5/5] |
ma pogłębioną wiedzę na temat badań nad Śląskiem jako przestrzenią myślenia i kreowania odrębnego designu kulturowego, ze szczególnym zwróceniem uwagi na antropologiczny i komunikacyjny wymiar przestrzeni wspólnotowej [W_01] |
W1-M01SN_W02 [4/5] |
zna i rozumie wybrane strategie analizy i interpretacji różnych śląskich tekstów kultury [W_02] |
W1-M01SN_W05 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
konwersatorium [W1-KM-K] | 15 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] |
zaliczenie |
K_01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |