Wprowadzenie do neurologii i psychiatrii
Kierunek studiów: Logopedia
Kod programu: W1-S1LO19.2024

Nazwa modułu: | Wprowadzenie do neurologii i psychiatrii |
---|---|
Kod modułu: | W1-LO-S1-WNP |
Kod programu: | W1-S1LO19.2024 |
Semestr: | semestr letni 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem przedmiotu „wprowadzenie do neurologii i psychiatrii" jest zapoznanie studentów_ek z zaburzeniami funkcji poznawczych, w tym mowy i języka w przypadku dysfunkcji układu nerwowego oraz w przypadku zaburzeń psychicznych. Studenci/studentki poznają terminologię neurologiczną oraz psychopatologiczną, podstawy diagnozy neurologicznej, neuropsychologicznej i psychiatrycznej, objawy najczęściej spotykanych neuro- i psychogennych zaburzeń mowy oraz zapoznają się z zakresem obowiązków logopedy w procesie leczenia i rehabilitacji chorych w opiece neurologicznej i/lub psychiatrycznej. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
ma ogólną wiedzę w zakresie neurogennych i psychogennych zaburzeń mowy i języka [WNP_1] |
LO_W01 [4/5] |
potrafi rozpoznać i zinterpretować objawy zaburzeń mowy o etiologii neuro- lub psychogennej i przekierować pacjenta do specjalisty neurologa lub specjalisty psychiatry [WNP_2] |
LO_U01 [3/5] |
jest świadomy konieczności poszerzania swojej wiedzy w zakresie niezbędnym dla prawidłowego diagnozowania i prowadzenia terapii logopedycznej u pacjentów neurologicznych/pozostających w opiece psychiatrycznej. Szanuje godność i przestrzega praw pacjenta, w tym prawa do uzyskania informacji na temat przebiegu prowadzonej lub planowanej terapii [WNP_3] |
LO_K05 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [WNP_W] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] |
zaliczenie |
WNP_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |