Postępowania szczególne w administracji
                                    
    Kierunek studiów: Administracja
    
    Kod programu: W5-S1AD19.2024
                                
                                
                                
| Nazwa modułu: | Postępowania szczególne w administracji | 
|---|---|
| Kod modułu: | psa_a1_06 | 
| Kod programu: | W5-S1AD19.2024 | 
| Semestr: | semestr letni 2026/2027 | 
| Język wykładowy: | polski | 
| Forma zaliczenia: | egzamin | 
| Punkty ECTS: | 2 | 
| Cel i opis treści kształcenia: | Moduł „Postępowania szczególne w administracji”  ma za zadanie uzupełniać wiedzę studenta w zakresie postępowań administracyjnych.
Po wykładzie obejmującym postępowanie administracyjne ogólne student zapoznaje się ze standardami postępowania regulowanymi kodeksem postępowania administracyjnego. Złożoność działań, podejmowanych przez administracje publiczną powoduje także złożoność i zróżnicowanie stosowanych przez nią procedur. Stąd w ramach tego przedmiotu student zostanie zapoznany z postępowaniami jurysdykcyjnymi autonomicznymi, postępowaniami jurysdykcyjnymi szczególnymi, postępowaniami mieszanymi oraz postępowaniami niejurysdykcyjnymi.  | 
    
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy | 
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] | 
|---|---|
jest świadom konieczności wyważania interesu ogólnego (społecznego) i interesu jednostki przy podejmowaniu aktów w wyniku postępowania szczególnego [K01]  | 
                
                    
                        K_K01 [4/5]  | 
            
wykonuje projekty decyzji podejmowanych w postępowaniach szczególnych [U01]  | 
                
                    
                        K_U02 [4/5]  | 
            
rozpoznaje kompetencje organów administracji w zakresie prowadzenia postępowań szczególnych [U02]  | 
                
                    
                        K_U04 [5/5]  | 
            
zna administracyjne postępowania szczególne [W01]  | 
                
                    
                        K_W02 [3/5]  | 
            
zna podstawowe konstrukcje właściwe dla postępowań szczególnych w administracji [W02]  | 
                
                    
                        K_W06 [4/5]  | 
            
zna źródła prawa regulujące administracyjne postępowania szczególne [W03]  | 
                
                    
                        K_W01 [2/5]  | 
            
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się | 
|---|---|---|---|---|
| wykład [01] | 15 | 
                    
                        Wykład informacyjny/kursowy [a01]  | 
                egzamin | 
                    
                        K01 | 
            
| ćwiczenia [02] | 15 | 
                    
                        Odczyt [a04]  Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Prezentacja [c07]  | 
                zaliczenie | 
                    
                        K01 | 
            
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis | 
| Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach  | 
        
            
| Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć  | 
        
            
| Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć   lub  służących przygotowaniu się do nich  | 
        
            
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią  jego zapisów  | 
        
            
| Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej  | 
        
            
| Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.  | 
        
            
| Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się  | 
        
            
| Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się  | 
        
            
| Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie  | 
        
            
| Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym  autoedukacja  | 
        
    
| Załączniki | 
|---|
| Opis modułu (PDF) | 
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy | 
| (brak danych) | ||