Matematyka w kognitywistyce
Kierunek studiów: Kognitywistyka
Kod programu: W1-S1KO19.2024
| Nazwa modułu: | Matematyka w kognitywistyce |
|---|---|
| Kod modułu: | KO1_MwK |
| Kod programu: | W1-S1KO19.2024 |
| Semestr: | semestr zimowy 2024/2025 |
| Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 4 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest zapoznanie osób studiujących z językiem i strukturą matematyki, a także ważnymi pojęciami i narzędziami przydatnymi w badaniach kognitywistycznych oraz wdrożenie w ogólne metody rozwiązywania typowych dla kognitywistyki problemów matematycznych. W trakcie zajęć zostanie przedstawiona m.in metoda aksjomatyczno-dedukcyjna, teoria zbiorów, wybrane zagadnienia algebry liniowej, teoria liczb, rachunek prawdopodobieństwa. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Ma zawansowaną wiedzę matematyczną, rozumie jej problematykę, terminologię i wybrane teorie, istotne ze względu na badania dotycące poznania i rozumie jej związek z innymi dziedzinami kognitywistycznymi. [KO1_MwK_1] |
KO1_W01 [3/5] |
Ma świadomość odrębności metodologicznej i treściowej matematyki oraz zdaje sobie sprawę z różnych problemów i trudności badań interdyscyplinarnych. [KO1_MwK_2] |
KO1_W02 [4/5] |
Potrafi wykorzystywać wybrane metody matematyczne do analizowania problemów z obszaru badań kognitywistycznych. [KO1_MwK_3] |
KO1_U02 [4/5] |
Potrafi krytycznie ocenić oraz zaplanować własne działania i rozwój w obszarze matematyki w kognitywistce. [KO1_MwK_4] |
KO1_U11 [4/5] |
Wyraża gotowość do zmiany opinii w świetle dowodów matematycznych. [KO1_MwK_5] |
KO1_K01 [4/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| konwersatorium [KO1_MWK_k] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
KO1_MwK_2 |
| wykład [KO1_MWK_w] | 16 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Wykład problemowy [b01] |
zaliczenie |
KO1_MwK_1 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
| Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
| Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
| Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
| Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||