Chemical aspects of nuclear power
Kierunek studiów: Technologia chemiczna
Kod programu: W4-S1TC19.2024

Nazwa modułu: | Chemical aspects of nuclear power |
---|---|
Kod modułu: | W4-TC-S1-6-CANP |
Kod programu: | W4-S1TC19.2024 |
Semestr: | semestr letni 2026/2027 |
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł Chemiczne aspekty energetyki jądrowej ma za zadanie zapoznanie studentów z chemią atomową. Wstęp do chemii jądrowej: jądro atomowe, izotopy, radioaktywność, promieniowanie jonizujące, czas życia izotopów promieniotwórczych, trwałość jądra, procesy rozszczepienia i fuzji jądrowej, energia procesów jądrowych, rozszczepienie izotopu U-235 jako źródło energii, reaktory jądrowe i gospodarka odpadami. Ochrona przed niebezpiecznym promieniowaniem jonizującym, pomiar poziomu radioaktywności, kwestie bezpieczeństwa w wykorzystywaniu energii jądrowej. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Potrafi opisać procesy rozszczepienia i fuzji jądrowej i oszacować ilość uwalnianej energii. [W4-TC-S1-6-CANP_01] |
TCh_W01 [4/5] |
Wie jak działa typowy reaktor jądrowy. [W4-TC-S1-6-CANP_02] |
TCh_W08 [4/5] |
Zna zagrożenia promieniowaniem jonizującym. [W4-TC-S1-6-CANP_03] |
TCh_U01 [4/5] |
Jest świadomy możliwych zagrożeń dla zdrowia i środowiska odpadami jądrowymi. [W4-TC-S1-6-CANP_04] |
TCh_U09 [4/5] |
Jest w stanie włączyć się aktywnie w merytoryczną, opartą na faktach publiczną dyskusję o rozwoju i przyszłości energetyki jądrowej w Polsce [W4-TC-S1-6-CANP_05] |
TCh_K04 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [W4-TC-S1-6-CANP_sf_1] | 10 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład problemowy [b01] Wykład konwersatoryjny [b02] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Projekcja [c02] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] |
egzamin |
W4-TC-S1-6-CANP_01 |
konwersatorium [W4-TC-S1-6-CANP_sf_2] | 20 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Projekcja [c02] Prezentacja [c07] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Autoedukacja [f01] |
zaliczenie |
W4-TC-S1-6-CANP_01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |