Chemia analityczna
Kierunek studiów: Technologia chemiczna
Kod programu: W4-S1TC19.2024

Nazwa modułu: | Chemia analityczna |
---|---|
Kod modułu: | W4-TC-S1-2-CA |
Kod programu: | W4-S1TC19.2024 |
Semestr: | semestr letni 2024/2025 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 8 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł Chemia Analityczna ma za zadanie zapoznanie studentów z pojęciami z zakresu klasycznej chemii analitycznej zarówno jakościowej jak i ilościowej. Student poznaje podstawy teoretyczne w zakresie niezbędnym do zrozumienia zjawisk zachodzących podczas prowadzenia oznaczeń analitycznych: równowagi kwasowo-zasadowe, jonowe i redoksowe, warunki strącania osadów, mechanizmy towarzyszące tworzeniu osadów. Zna podstawowe działy klasycznej analizy ilościowej: metody grawimetryczne i miareczkowe oraz krzywe miareczkowania i metody detekcji punktu końcowego. Potrafi przeprowadzić analizę chemiczną i wykonać obliczenia z zakresu analizy ilościowej. Na zajęciach student poznaje metody poboru i przygotowania próbek do analizy. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Ma wiedzę dotyczącą równowag chemicznych w roztworach wodnych. [W4-TC-S1-2-CA_01] |
TCh_W01 [1/5] |
Zna metody klasycznej analizy jakościowej i ilościowej wybranych analitów. [W4-TC-S1-2-CA_02] |
TCh_W01 [2/5] |
Wykonuje podstawowe obliczenia w zakresie chemii analitycznej. [W4-TC-S1-2-CA_03] |
TCh_U01 [1/5] |
Opracowuje sprawozdania z zakresu analizy ilościowej i jakościowej. [W4-TC-S1-2-CA_04] |
TCh_U01 [3/5] |
Potrafi przygotować roztwory wzorcowe i przeprowadzić analizę jakościową i ilościową wybranych analitów. [W4-TC-S1-2-CA_05] |
TCh_U01 [2/5] |
Potrafi posługiwać się szkłem i podstawowym sprzętem stosowanym w laboratorium analitycznym. [W4-TC-S1-2-CA_06] |
TCh_U01 [1/5] |
Potrafi zaproponować metodę analizy klasycznej w zależności od właściwości analitu. [W4-TC-S1-2-CA_07] |
TCh_U02 [2/5] |
Ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania, związane z pracą zespołową oraz za bezpieczeństwo pracy w laboratorium analitycznym. [W4-TC-S1-2-CA_08] |
TCh_K01 [2/5] |
Rozumie podstawowe zasady etyki pracy w laboratorium analitycznym. [W4-TC-S1-2-CA_09] |
TCh_K01 [1/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [W4-TC-S1-2-CA_sf_1] | 26 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład konwersatoryjny [b02] Prezentacja [c07] |
egzamin |
W4-TC-S1-2-CA_01 |
konwersatorium [W4-TC-S1-2-CA_sf_2] | 15 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Wykład konwersatoryjny [b02] |
zaliczenie |
W4-TC-S1-2-CA_01 |
laboratorium [W4-TC-S1-2-CA_sf_3] | 65 |
Pokaz/demonstracja [c06] Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] |
zaliczenie |
W4-TC-S1-2-CA_04 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |