Konwersatorium teoretycznoliterackie III
Kierunek studiów: Filologia polska
Kod programu: W1-S1FP19.2024

Nazwa modułu: | Konwersatorium teoretycznoliterackie III |
---|---|
Kod modułu: | W1-FP-S1-KT.3 |
Kod programu: | W1-S1FP19.2024 |
Semestr: | semestr letni 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Cel i opis treści kształcenia: | W ramach konwersatorium teoretycznoliterackiego III osoby studiujące uzyskują możliwość podsumowania, utrwalenia i rozwinięcia wiedzy i umiejętności z zakresu teorii dzieła literackiego. Zajęcia powinny stanowić propozycję tematyczną skupioną wokół szczegółowego zagadnienia, problemu lub tematu. Sugeruje się, aby dyskusja polegała na wspólnej analizie wybranego lub wybranych tekstów literackich, co pozwoli dostrzec dialogowość i powiązania intertekstualne, a także problem przekładu lub adaptacji tekstu. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
zna podstawy teoretyczne, terminologię oraz wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej właściwe dla wybranych zagadnień teorii literatury, szkół i orientacji teoretycznych [01] |
K_W04 [4/5] |
zna i rozumie wielorakość i złożoność związków i zależności pomiędzy różnymi tekstami literackimi, konwencjami i tradycjami literackimi, a także kontekstami zewnętrznymi istnienia i znaczenia tekstów (ideologicznymi, ekonomicznymi, społecznymi, komunikacyjnymi i in.) [02] |
K_W06 [4/5] |
potrafi merytorycznie argumentować i wyprowadzać wnioski badawcze z celowym wykorzystaniem poznanej literatury przedmiotu w odniesieniu do omawianych z prowadzącym testów i ich kontekstów [03] |
K_U02 [4/5] |
jest gotów do świadomego i krytycznego uczestnictwa w obiegu informacji i wiedzy o tekstach i literaturze w ich złożonych związkach z rzeczywistością i dyskursami pozaliterackimi [04] |
K_K02 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
konwersatorium [K] | 15 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |