Konwersatorium językoznawcze I
Kierunek studiów: Filologia polska
Kod programu: W1-S1FP19.2024

Nazwa modułu: | Konwersatorium językoznawcze I |
---|---|
Kod modułu: | W1-FP-S1-KJ.1 |
Kod programu: | W1-S1FP19.2024 |
Semestr: | semestr letni 2024/2025 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Cel i opis treści kształcenia: | Osoby studiujące dokonują wyboru tematyki zajęć konwersatoryjnych spośród kilku zaproponowanych przez prowadzących autorskich kursów, wzbogacających zakres językoznawczych przedmiotów kierunkowych. Tematyka konwersatoriów jest zróżnicowana i dotyczy np. stylistyki, onomastyki, lingwistyki kulturowej, genologii lingwistycznej, śląszczyzny. Udział w konwersatorium językoznawczym I służy indywidualizacji kształcenia dzięki umożliwieniu osobom studiującym rozwijania swoich zainteresowań językoznawczych oraz ukierunkowuje je na wybór seminarium licencjackiego. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
zna i rozumie wybrane: fakty, procesy i zjawiska oraz dotyczące ich metody i ogólne teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące szczegółową wiedzę z zakresu dyscyplin polonistyka i językoznawstwo [01] |
K_W03 [4/5] |
zna i rozumie wpływ innych kultur na literaturę i język polski; rozumie związki i zależności między różnymi kulturami i kodami komunikacyjnymi [02] |
K_W07 [4/5] |
potrafi świadomie planować i właściwie organizować pracę indywidualną (także o charakterze interdyscyplinarnym) [03] |
K_U07 [3/5] |
jest gotów do uznania znaczenia szczegółowej wiedzy eksperckiej w rozwiązywaniu problemów poznawczych właściwych dla językoznawstwa (synchronicznego i diachronicznego) oraz polonistyki [04] |
K_K01 [3/5] |
jest gotów do udziału w wytwarzaniu kultury i zaangażowania społecznego na poziomie środowiskowym, lokalnym lub ponadlokalnym, z zachowaniem świadomości znaczenia języka oraz przenikania się wpływów kulturowych na poziomie ogólnopolskim i regionalnym, adekwatnie do tematyki konwersatorium [05] |
K_K04 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
konwersatorium [K] | 15 |
Wykład konwersatoryjny [b02] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Prezentacja [c07] |
zaliczenie |
01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |