Praktyki terenowe - dyplomowe (realizacja autorskiego projektu - grupa docelowa do wyboru)
Kierunek studiów: Arteterapia
Kod programu: W3-S1AR19.2024

Nazwa modułu: | Praktyki terenowe - dyplomowe (realizacja autorskiego projektu - grupa docelowa do wyboru) |
---|---|
Kod modułu: | S1_AR_PRTD |
Kod programu: | W3-S1AR19.2024 |
Semestr: | semestr letni 2026/2027 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 4 |
Cel i opis treści kształcenia: | Treści modułu dotyczą przygotowania studenta do konceptualizacji i samodzielnej realizacji projektów terapeutycznych prowadzonych w wybranych placówkach oświatowych, opieki i wychowania, resocjalizacji, w ośrodkach leczenia uzależnień czy poradniach zdrowia psychicznego.
Przygotowanie projektu związane jest z eksperymentowaniem z różnorodnością
interdyscyplinarnych, dostępnych i znanych studentowi form ekspresji, w oparciu o świadome i celowe ich wykorzystanie i odwoływanie się do wiedzy uzyskanej w obszarach kluczowych dla kierunku. Projekt jest praktycznym, twórczym działaniem, które będzie opisane w pracy dyplomowej. Moduł ogniskuje działania prowadzące do samodzielnego gromadzenia i wykorzystywania informacji, aby student formułował wnioski wedle własnej opinii i konstruował argumenty poparte wiedzą i doświadczeniem. Jednocześnie powinien również działać intuicyjnie, dokonywać sprawnej ewaluacji projektu arteterapeutycznego i ewentualnie modyfikować działania w zależności od warunków jego realizacji. Moduł pozwala także na analizę kompetencji koniecznych do realizowania własnych koncepcji i wizji artystycznych w oparciu o różnorodne techniki i media zgodnie z potrzebami osoby będącej w procesie zmiany (pacjenta). |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student posiada ugruntowaną wiedzę na temat zjawisk zachodzących w toku rozwoju grupy, zna specyfikę funkcjonowania uczestników oraz działań wychowawczych, opiekuńczych, edukacyjnych, terapeutycznych. [S1_AR_PRTD_01] |
ART_W14 [1/5] |
Student posiada umiejętności metodyczne, w sposób konstruktywny i zaangażowany wykorzystuje wiedzę z zakresu podstaw teoretycznych i praktycznych arteterapii. [S1_AR_PRTD_02] |
ART_U07 [1/5] |
Student refleksyjnie i sprawnie dokonuje analizy i oceny przeprowadzonych zajęć arteterapeutycznych, wskazuje na obszary wymagające modyfikacji, doskonalenia lub implementowania doświadczeń. [S1_AR_PRTD_03] |
ART_U19 [4/5] |
Student jest przygotowany do aktywnego i refleksyjnego udziału w grupach i ich prowadzenia oraz efektywnej pracy w instytucjach, które podejmują aktywność artystyczną i prowadzą działalność terapeutyczną, a także pełnienia w nich określonych ról i zadań z uwzględnieniem przedsiębiorczości [S1_AR_PRTD_04] |
ART_K07 [1/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
praktyka [S1_AR_PRTD] | 60 |
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Metody waloryzacyjne - impresyjne [c08] Metody waloryzacyjne - ekspresyjne [c09] Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] Praktyka [e05] Autoedukacja [f01] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
S1_AR_PRTD_01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja |
Publikacja dzieła/prezentacja działania, w tym poza murami Uniwersytetu [e02] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór czynności realizowanych w celu upublicznienia (poza zajęciami) efektów pracy badawczej, artystycznej, twórczej, projektowej, konstrukcyjnej, eksperymentalnej, itp., w formie klasycznej prezentacji, ekspozycji, koncertu, projekcji, plakatu, publikacji, zapośredniczonej poprzez media, w formie cyfrowej i w ramach innych czynności; upublicznienie z wykorzystaniem różnych form i narzędzi |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |