Komunikacja interpersonalna
Kierunek studiów: Arteterapia
Kod programu: W3-S1AR19.2024

Nazwa modułu: | Komunikacja interpersonalna |
---|---|
Kod modułu: | S1_AR_KI |
Kod programu: | W3-S1AR19.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2024/2025 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest wyposażenie studentów w wiedzę oraz wypracowanie kompetencji kluczowych dla efektywnej komunikacji interpersonalnej. W ramach zajęć podejmowana będzie analiza procesów komunikacyjnych i możliwych niekorzystnych zjawisk zaburzających proces porozumiewania się, co ma kluczowe znaczenie w relacji arteterapeutycznej. Studenci zapoznają się m.in. z teoriami komunikacji, istotą stylów słuchania i reagowania, znaczeniem asertywności w relacji werbalnej, a także możliwościami komunikowania przekonań oraz emocji. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student dysponuje wiedzą na temat wpływu komunikacji interpersonalnej na budowanie więzi społecznych oraz wie, w jaki sposób wybrane sposoby komunikacji (reagowania, słuchania) i bariery komunikacyjne mogą na nie wpływać [AR_KI_01] |
ART_W11 [2/5] |
Student posiada wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego, ich prawidłowości oraz zakłóceń, zna style słuchania i komunikowania, pojęcie barier komunikacyjnych, asertywności i metod werbalnego i niewerbalnego komunikowania przekonań oraz emocji [AR_KI_02] |
ART_W13 [1/5] |
Student ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi korzystać z różnych form komunikowania się z uwzględnieniem potencjalnych barier komunikacyjnych [AR_KI_03] |
ART_U16 [4/5] |
Student potrafi nadawać i odczytywać komunikaty werbalne i niewerbalne w trakcie interakcji z drugą osobą lub grupą. Potrafi prezentować swoje poglądy i uczucia w sposób klarowny, asertywny i z poszanowaniem innych osób. [AR_KI_04] |
ART_K03 [1/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [AR_KI_Ć] | 30 |
Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Prezentacja [c07] Praca z podręcznikiem programowym [d02] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
AR_KI_01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |