Wiedza o Rosji I
Kierunek studiów: Filologia wschodniosłowiańska
Kod programu: W1-S1FW23.2024

Nazwa modułu: | Wiedza o Rosji I |
---|---|
Kod modułu: | W1-FWS1-JU-WOR02 |
Kod programu: | W1-S1FW23.2024 |
Semestr: | semestr letni 2024/2025 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł Wiedza o Rosji I ma umożliwić osobie studiującej orientację w najważniejszych zagadnieniach zawiązanych z: 1) geografią, historią, językiem i wyznaniami; 2) kulturą (bizantyńsko-prawosławną, zmianami kulturowymi XVII–XIX w., materializmem i bolszewizmem, kulturą radziecką i postradziecką); 3) tradycjami rosyjskimi – obrzędami, ceremoniami, świętami, zwyczajami, kuchnią rosyjską. W rezultacie osoba studiująca winna uzyskać ogólną wiedzę na temat rosyjskiej historii, geografii, kultury, tradycji, obyczajów. Wiedza ta powinna przyczynić się do pogłębienia umiejętności przyswajania oraz krytycznej oceny różnorakich procesów zachodzących w Rosji współczesnej, także na innych modułach realizowanych podczas studiów na kierunku. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, obiekty i zjawiska historyczne i kulturowe, które wpłynęły na kształtowanie się kultury i języka rosyjskiego, wyznań, tradycji i obrzędów czy kuchni rosyjskiej [W1-FWS1-JU-WOR02_1] |
K_W04 [1/5] |
potrafi wykorzystać wiedzę o kulturze, języku , historii, geografii, religii, tradycjach, obrzędach, świętach, kuchni rosyjskiej do formułowania i rozwiązywania problemów w obrębie językoznawstwa i literaturoznawstwa w ramach zajęć objętych programem uczenia się na kierunku filologia wschodniosłowiańska [W1-FWS1-JU-WOR02_2] |
K_U01 [1/5] |
potrafi samodzielnie przy użyciu różnych źródeł wyszukiwać, selekcjonować i analizować oraz użytkować w toku analizy różnych tekstów kultury informacje o szeroko rozumianej kulturze Rosji, jej historii, geografii, tradycjach, wyznaniach, obrzędach, świętach, kuchni [W1-FWS1-JU-WOR02_3] |
K_U02 [1/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
konwersatorium [W1-FWS1-JU-KR02_k] | 15 |
Opis [a03] Wykład konwersatoryjny [b02] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] |
zaliczenie |
W1-FWS1-JU-WOR02_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |