Zajęcia umuzykalniające
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W6-NMPP19.2024
| Nazwa modułu: | Zajęcia umuzykalniające |
|---|---|
| Kod modułu: | PP-B7-ZU |
| Kod programu: | W6-NMPP19.2024 |
| Semestr: | semestr zimowy 2024/2025 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Moduł wyposaża osoby studiujące w wiedzę i umiejętności muzyczne oraz kompetencje umożliwiające prowadzenie zajęć muzycznych z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Studentki i studenci zdobędą podstawową wiedzę muzyczną (oktawa, gama, notacja muzyczna, nuta, pauza, rytm muzyczny, przedłużanie wartości rytmicznych nut i pauz, metrum muzyczne, znaki chromatyczne, agogika, dynamika, artykulacja). Będą doskonalili umiejętności związane ze śpiewem, nauczą się gry na instrumencie muzycznym (flet prosty) oraz poznają wybrane utwory z muzyki klasycznej. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
studentka/student zna i rozumie podstawową terminologię z zakresu muzyki i jej zastosowanie w edukacji muzycznej; zna wybrane utwory muzyki klasycznej oraz rozumie znaczenie kultury muzycznej dla rozwoju dziecka lub ucznia; zna odmiany, faktury utworów muzycznych ze względu na sposób wykonywania muzyki (solo, muzyka kameralna, symfoniczna, chóralna, wokalno-instrumentalna) oraz podstawowe zagadnienia z zakresu zasad muzycznych; posiada wiedzę na temat podstawowych terminów notacji muzycznej (B.7.W1; B.7.W2; B.7.W3) [PP-B7-ZU_1] |
PP_W_10 [3/5] |
studentka/student potrafi zaśpiewać wybrane piosenki z repertuaru dziecięcego (poprawnie pod kątem intonacji, rytmu i dykcji), zrealizować (klaszcząc lub na instrumencie niemelodycznym) ćwiczenia rytmiczne w metrum na 2,3 i 4 oraz wykonywać proste melodie na instrumencie melodycznym - flet prosty (B.7.U2) [PP-B7-ZU_2] |
PP_U_02 [4/5] |
studentka/student wykazuje gotowość do przekonującego działania na rzecz upowszechniania sztuki muzycznej; inspirowania dzieci lub uczniów do samodzielnej lub wspólnej aktywności muzycznej (B.7.K1, B.7.K2) [PP-B7-ZU_3] |
PP_K_02 [5/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| ćwiczenia [PP-B7-ZU_fns_1] | 10 |
Opis [a03] Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Odtworzenie audio/słuchowisko [c03] Rekonstrukcja/odtworzenie [d04] Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] Autoedukacja [f01] |
zaliczenie |
PP-B7-ZU_1 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
| Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
| Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
| Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||