Blok fakultatywny I - organizator czasu wolnego (Leisure time organizing)
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W6-NMPP19.2024

Nazwa modułu: | Blok fakultatywny I - organizator czasu wolnego (Leisure time organizing) |
---|---|
Kod modułu: | PP-C-BI_LTO |
Kod programu: | W6-NMPP19.2024 |
Semestr: | semestr letni 2028/2029 |
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł ma charakter wybieralny - osoby studiujące mają możliwość wyboru (z przygotowanej listy propozycji, modyfikowanej rokrocznie) nadrzędnego zagadnienia, czyli wiodącego bloku tematycznego wokół którego będzie się koncentrował zakres treści prezentowanych i analizowanych podczas zajęć w formie ćwiczeń. Zajęcia mające na celu ukształtowanie osoby potrafiącej skutecznie organizować czas wolny własny i swoich podopiecznych w kontekście potrzeb rozwojowych, kształtowania zainteresowań i zasobów lokalnych. Będą oparte o eksploracje w środowisku lokalnym i we współpracy z podmiotami kulturalno-edukacyjnymi. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
studentka/student zna i rozumie znaczenie czasu wolnego dla rozwoju wszystkich uczestników procesu edukacyjnego oraz samego siebie, sposoby optymalnego zagospodarowania czasu wolnego w odniesieniu do struktur społecznych w środowisku lokalnym oraz instytucji życia społecznego, a także w odniesieniu do uczestników działalności edukacyjnej, opiekuńczej - metody i techniki identyfikacji oraz wspomagania rozwoju uzdolnień i zainteresowań (A.3.W3), strategie stymulowania rozwoju dziecka oraz zasady organizowania środowiska wychowawczego przy uwzględnieniu specyficznych potrzeb i możliwości poszczególnych dzieci/uczniów lub grup, a także potrzebę wykorzystywania w pracy z dzieckiem/uczniem informacji uzyskanych od specjalistów (C.W1; C.W2) [PP-C-BI-LTO_1] |
PP_W_02 [3/5] |
studentka/student potrafi być animatorem czasu wolnego własnego oraz uczestników procesów pedagogicznych oraz inspirować innych do rozwijania własnych zainteresowań, sposobów spędzania czasu wolnego (C.U6) oraz uczenia się przez całe życie z wykorzystaniem zasobów otoczenia lokalnego (C.U3), a także organizować wartościowe rozwojowo i społecznie środowisko wychowawcze oraz wspierać dzieci/uczniów w wyrażaniu swojej indywidualności w sposób twórczy (A.2.U4) [PP-C-BI-LTO_2] |
PP_U_03 [5/5] |
osoby studiujące są gotowe do kierowania się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, postawą prospołeczną i odpowiedzialnością podczas eksploracji środowiska lokalnego w trakcie animacji czasu wolnego (C.K1) [PP-C-BI-LTO_3] |
PP_K_01 [5/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [PP-C-BI_LTO_fns_1] | 20 |
Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Projekcja [c02] Plakat/poster [c05] Prezentacja [c07] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] Plener [e09] |
zaliczenie |
PP-C-BI-LTO_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |