Seminarium magisterskie 3
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W6-NMPP19.2024
| Nazwa modułu: | Seminarium magisterskie 3 |
|---|---|
| Kod modułu: | PP-A1-SM3 |
| Kod programu: | W6-NMPP19.2024 |
| Semestr: | semestr zimowy 2028/2029 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 5 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Celem cz. III modułu seminaryjnego jest przygotowanie studentki/studenta do dojrzałego, kompleksowego prowadzenia badań, rozszerzenie wiedzy z zakresu metodologii badań pedagogicznych i społecznych oraz poznanie rożnych koncepcji metodyki badań pedagogicznych, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień rozwoju, kształcenia i wychowania dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym. Studentka/student kontynuuje opracowanie części teoretycznej, koncepcji badawczej pracy magisterskiej oraz prowadzi eksploracje i opisuje (w zależności od podejścia wyjaśnia lub interpretuje) wyniki badań.
|
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
studentka/student zna i rozumie zasady prowadzenia badań naukowych z uwzględnieniem aspektów etycznych, a także sposoby analizy wyników badań - zasady przetwarzania i krytycznej analizy danych w kontekście przyjętej strategii badań naukowych i rodzaju danych; weryfikację, selekcję, kodowanie, klasyfikację, kwantyfikację i kategoryzację danych oraz wyłanianie kategorii analizy i analizę relacji między nimi; zna i rozumie programy komputerowe wspierające analizę danych ilościowych i jakościowych (A.1.W3; K.W3; K.W8; K.W9) [PP-A1-SM3_1] |
PP_W_19 [3/5] |
studentka/student potrafi w sposób refleksyjny wykorzystywać ujęcia teoretyczne z literatury rodzimej i obcej w celu konstruowania spójnej i poprawnej wypowiedzi pisemnej dotyczącej pedagogicznej problematyki podjętej w projekcie badawczym i w celu zaprezentowania sugestii, interpretacji uzyskanych danych (A.1.U1; A.1.U2) [PP-A1-SM3_2] |
PP_U_15 [3/5] |
studentka/student potrafi zebrać dane adekwatne do postawionego problemu badawczego (K.U2) i opracowywać wyniki badań, poprawnie przeprowadzić analizę danych i dobrać formę ich prezentacji, a także współpracować z członkami zespołów badawczych na etapie gromadzenia i interpretacji danych (K.U3; K.U7) [PP-A1-SM3_3] |
PP_U_18 [3/5] |
studentka/student przejawia gotowość do przestrzegania zasad rzetelności intelektualnej i reguł własności intelektualnej (K.K2) i do porozumiewania się z osobami badanymi w różnym wieku i pochodzącymi z różnych środowisk [PP-A1-SM3_4] |
PP_K_01 [3/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| seminarium [PP-A1-SM3_fns_1] | 30 |
Metody aktywizujące; seminarium/proseminarium [b05] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
PP-A1-SM3_1 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
| Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
| Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
| Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
| Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
| Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
| Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
| Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||