Gry i zabawy matematyczne
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W6-NMPP19.2024
| Nazwa modułu: | Gry i zabawy matematyczne |
|---|---|
| Kod modułu: | PP-C-GZM |
| Kod programu: | W6-NMPP19.2024 |
| Semestr: | semestr letni 2026/2027 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 1 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Moduł gry i zabawy matematyczne obejmuje treści związane z wiedzą, umiejętnościami i kompetencjami niezbędnymi do realizacji poszczególnych obszarów edukacji matematycznej w przedszkolu i w klasach I-III z wykorzystaniem gier i zabaw dydaktycznych o charakterze matematycznym. Celem modułu jest uzyskanie poziomu wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu znajomości, zastosowania oraz samodzielnego tworzenia gier i zabaw matematycznych w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym. Treści są pogłębione o wiedzę i umiejętności z zakresu edukacji ekonomicznej, która przygotowuje dzieci do funkcjonowania w rzeczywistości finansowej.
|
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
studentka/student zna i rozumie strategie pobudzania aktywności poznawczej dziecka/ucznia, zasady wykorzystywania zabawy do stymulowania rozwoju dziecka w obszarze edukacji matematycznej (C.W1; C.W2), zasady konstruowania gier przez uczniów oraz znaczenie wykorzystania gier i zabaw matematycznych do realizacji celów dydaktycznych (E.3.W11) [PP-C-GZM_1] |
PP_W_10 [4/5] |
studentka/student potrafi wdrażać w codziennej praktyce edukacyjnej różnorodne sposoby organizowania środowiska uczenia się, organizując zabawy i gry stymulujące aktywność poznawczą dzieci/uczniów, wspólnotowe i kooperacyjne uczenie się, angażujące emocjonalnie, motywacyjnie i poznawczo wszystkie dzieci/uczniów (C.U3; C.U5) oraz w sposób krytyczny oceniać i dobierać gry i zabawy w nauczaniu matematyki (C.U2; E.3.U5) [PP-C-GZM_2] |
PP_U_04 [4/5] |
studentka/student przejawia gotowość do formowania wartościowych indywidualnie i społecznie zachowań i postaw dzieci/uczniów oraz inspirowania wychowanków do wyrażania swojej indywidualności w sposób twórczy (C.K2) [PP-C-GZM_3] |
PP_K_02 [3/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| ćwiczenia [PP-C-GZM_fns_1] | 10 |
Opis [a03] Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Ekspozycja [c01] Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] Projektowanie [e04] Symulacja [e07] |
zaliczenie |
PP-C-GZM_1 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
| Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
| Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
| Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||