Edukacja medialna uczniów klas początkowych
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W6-NMPP19.2024
| Nazwa modułu: | Edukacja medialna uczniów klas początkowych |
|---|---|
| Kod modułu: | PP-A2-EM |
| Kod programu: | W6-NMPP19.2024 |
| Semestr: | semestr zimowy 2027/2028 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 1 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Celem zajęć jest pogłębienie wiedzy studenta na temat szeroko pojętych mediów jako środowiska wychowania w kontekście rodziny i szkoły, szans i zagrożeń związanych z mediami tradycyjnymi i tzw. nowymi mediami. Zagadnienia wykładu będą obejmować również możliwość wykorzystania mediów do projektowania działań opiekuńczo - wychowawczych, a także podstawy edukacji medialnej, której celem powinno być
pogłębienie kompetencji medialnych wychowanka w klasach początkowych. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
studentka/student zna i rozumie znaczenie mediów jako środowiska rozwoju ucznia oraz jako czynników modyfikujących proces nauczania-uczenia się; zna i rozumie kompetencje medialno-cyfrowe współczesnego użytkownika mediów i jak można je kształtować, a także kulturowy opis współczesności dotyczący procesów komunikowania społecznego i interpersonalnego poprzez wykorzystanie odpowiednich kanałów komunikacji oraz świadomość zakłóceń tego procesu związanych z zagrożeniami medialnymi, a także prawa dziecka oraz ich łamanie w przestrzeni medialnej (wykorzystywanie wizerunku dziecka, naruszanie dóbr osobistych ucznia, manipulacja) (A2.W2; A2.W4) [PP-A2_EM_1] |
PP_W_03 [3/5] |
studentka/student potrafi wykorzystywać i integrować nabytą wiedzę w celu analizy problemów edukacyjnych, wzorów zachowań oraz zaplanować działania edukacyjne zapewniające dziecku optymalnie bezpieczną pracę z mediami oraz pogłębiające kompetencje medialne wychowanka, a także skutecznie porozumiewać się z różnymi odbiorcami, z wykorzystaniem nowoczesnych rozwiązań technologicznych (A2.U1; A2.U6) [PP-A2_EM_2] |
PP_U_01 [3/5] |
studentka/student przejawia gotowość do refleksji i formułowania właściwych zachowań w zakresie wykorzystania źródeł informacji i komunikatów medialnych w pracy edukacyjnej (A2.K1) [PP-A2_EM_3] |
PP_K_02 [3/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| wykład [PP-A2-EM_fns_1] | 10 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Projekcja [c02] |
zaliczenie |
PP-A2_EM_1 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
| Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||