Ochrona własności intelektualnej
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W6-NMPP19.2024
| Nazwa modułu: | Ochrona własności intelektualnej |
|---|---|
| Kod modułu: | PP-K-OWI |
| Kod programu: | W6-NMPP19.2024 |
| Semestr: | semestr zimowy 2024/2025 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 1 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Moduł wyposaża studentkę/studenta w niezbędną wiedzę dotyczącą prawnych i etycznych aspektów ochrony własności intelektualnej, zasad rzetelności intelektualnej i reguł własności intelektualnej oraz rozwija wrażliwość niezbędną do dostrzegania i rozumnego rozstrzygania problemów moralnych i prawnych, związanych, m.in. z pracą zawodową. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
studentka/student zna i rozumie zasady ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego - społeczno-polityczny kontekst badań, sposoby prezentacji wyników badań w przestrzeni publicznej, pojęcie plagiatu w pracy badawczej (K.W7) [PP-K-OWI_1] |
PP_W_21 [5/5] |
studentka/student potrafi korzystać z różnych źródeł wiedzy, zaprojektować i przeprowadzić proces badawczy z poszanowaniem praw własności intelektualnej (K.U1; K.U3) [PP-K-OWI_2] |
PP_U_19 [3/5] |
studentka/student wykazuje gotowość do przestrzegania zasad rzetelności intelektualnej i reguł własności intelektualnej (K.K2) [PP-K-OWI_3] |
PP_K_01 [3/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| wykład [PP-K-OWI_fns_1] | 5 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład konwersatoryjny [b02] |
zaliczenie |
PP-K-OWI_1 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
| Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
| Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
| Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||