Planowanie i optymalizacja eksperymentu
Kierunek studiów: Technologia chemiczna
Kod programu: W4-S1TC19.2024

Nazwa modułu: | Planowanie i optymalizacja eksperymentu |
---|---|
Kod modułu: | W4-TC-S1-6-POE |
Kod programu: | W4-S1TC19.2024 |
Semestr: | semestr letni 2026/2027 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł ma za zadanie zapoznać studenta z zagadnieniami związanymi z optymalizacją i planowaniem eksperymentów w ujęciu technologicznym. Po zakończeniu kursu student rozumie potrzebę optymalizacji eksperymentu i procesu, ma świadomość wpływu zewnętrznych czynników na przebieg procesu, jego wydajność, jakość uzyskiwanego produktu, etc. Potrafi argumentować zasadność stosowania tychże metod w praktyce i dostrzega tego realną potrzebę, w szczególności w aspekcie wdrażania zasad zielonej chemii i zgodności z nimi. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): |
Matematyka A [W4-TC-S1-1-MATA]
Matematyka B [W4-TC-S1-2-MATB] |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Ma wiedzę w zakresie chemii wystarczającą do opisu zjawisk i procesów chemicznych. [W4-TC-S1-6-POE_01] |
TCh_W01 [3/5] |
Zna podstawy statystyki. [W4-TC-S1-6-POE_02] |
TCh_W02 [3/5] |
Posługuje się akruszem kalkulacyjnym Excel by wykonać stosowne obliczenia związane z planowaniem i optymalizacją eksperymentu implementując poznane podejścia. [W4-TC-S1-6-POE_03] |
TCh_W07 [5/5] |
Posiada wiedzę na temat zasad zielonej chemii oraz zrównoważonego rozwoju. [W4-TC-S1-6-POE_04] |
TCh_W09 [4/5] |
Interpretuje i krytycznie ocenia wyniki, a także potrafi przedstawić je w formie odpowiedniej prezentacji. [W4-TC-S1-6-POE_05] |
TCh_U01 [4/5] |
Planuje i realizuje eksperymenty stosując zasady planowanie i optymalizacji eksperymentów, w tym zgodnie z zasadami zielonej chemii. [W4-TC-S1-6-POE_06] |
TCh_U05 [5/5] |
Rozumie potrzebę poszerzania wiedzy, a także rolę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywania problemów. [W4-TC-S1-6-POE_07] |
TCh_K04 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [W4-TC-S1-6-POE_sf_1] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład problemowy [b01] Wykład konwersatoryjny [b02] |
zaliczenie |
W4-TC-S1-6-POE_01 |
laboratorium [W4-TC-S1-6-POE_sf_2] | 15 |
Metody aktywizujące; seminarium/proseminarium [b05] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Prezentacja [c07] Praca z komputerem [d01] Obserwacja [e06] |
zaliczenie |
W4-TC-S1-6-POE_05 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |