Zróżnicowanie przestrzeni komunikacyjnej
Kierunek studiów: Komunikacja cyfrowa
Kod programu: W1-S1KC20.2024

Nazwa modułu: | Zróżnicowanie przestrzeni komunikacyjnej |
---|---|
Kod modułu: | 01-KC-S1-ZPK |
Kod programu: | W1-S1KC20.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2024/2025 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł obejmuje zagadnienia związane ze stylistycznym, terytorialnym, zawodowym i dyskursywnym zróżnicowaniem języka. Ważnym elementem cyklu będzie zapoznanie osób w nim uczestniczących z najważniejszymi koncepcjami lingwistycznymi i psychologicznymi dotyczącymi odmian języka oraz stylów komunikacji. W trakcie cyklu osoby studiujące zdobędą umiejętności w zakresie rozpoznawania i opisywania wybranych odmian języka; poznają również pojęcia i zjawiska dotyczące funkcjonowania w przestrzeni komunikacyjnej różnych typów dyskursów oraz zdobędą wiedzę na temat założeń projektowania uniwersalnego (Universal Design). W praktycznym wymiarze moduł pozwala na zdobycie wiedzy i umiejętności pozwalających na skuteczną komunikację z różnorodnymi grupami odbiorców podczas działalności zawodowej, społecznej i kulturalnej. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
ma wiedzę i zna terminologię z zakresu stylowego, terytorialnego, środowiskowego i dyskursywnego zróżnicowania języka i komunikacji [ZPK_1] |
KC_W01 [4/5] |
rozumie warunkujące komunikację z różnorodnymi grupami odbiorców zasady społecznego funkcjonowania człowieka [ZPK_2] |
KC_W02 [3/5] |
potrafi wykorzystywać pragmatyczne aspekty zastosowania języka, a w szczególności wybrane strategie dyskursywne, w działalności kulturalnej, medialnej i biznesowej [ZPK_3] |
KC_U01 [4/5] |
potrafi dopasować język tekstu do sytuacji komunikacyjnej dzięki właściwej identyfikacji językowej oraz diagnozie potrzeb odbiorców wynikającej z ich uczestnictwa w wybranej wspólnocie dyskursywnej [ZPK_4] |
KC_U07 [4/5] |
charakteryzuje się postawami prospołecznymi, dostrzegając i doceniając rolę zróżnicowania współczesnej przestrzeni komunikacyjnej [ZPK_5] |
KC_K04 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [ZPK_C] | 15 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] |
zaliczenie |
ZPK_3 |
wykład [ZPK_W] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] |
zaliczenie |
ZPK_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |