Programowanie
Kierunek studiów: Komunikacja cyfrowa
Kod programu: W1-S1KC20.2024

Nazwa modułu: | Programowanie |
---|---|
Kod modułu: | 01-KC-S1-P |
Kod programu: | W1-S1KC20.2024 |
Semestr: | semestr letni 2024/2025 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 4 |
Cel i opis treści kształcenia: | Głównym celem zajęć jest zapoznanie studenta/studentki z metodami dekompozycji problemów programistycznych. Podkreślona też zostanie przewaga uzyskania abstrakcyjnego rozwiązania nad metodą bezpośrednią. Student/studentka zapozna się z metodyką tworzenia podprogramów oraz wynikającymi z niej zagadnieniami widoczności, zasięgu i czasu życia zmiennych oraz rekurencji. Omówione zostaną też paradygmaty rozwiązywania problemów. Wprowadzone zostanie pojęcie algorytmu oraz metody algorytmicznej. Omówione zostaną też zalety, wady i różnice pomiędzy programowaniem proceduralnym a zorientowanym obiektowo. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
zna techniki obliczeniowe przydatne w informatyce; rozumie znaczenie formalizmu matematycznego oraz posiada wiedzę na temat współczesnych paradygmatów, języków i metod programowania [P_1] |
KC_W01 [4/5] |
ma użytkową wiedzę na temat wykorzystywania nowoczesnych aplikacji oraz systemów informatycznych w zakresie projektowania i rozwoju oprogramowania [P_2] |
KC_W08 [5/5] |
ma umiejętność stosowania metod matematycznych i technik IT do rozwiązywania problemów informatycznych i potrafi użyć formalizmu matematycznego do precyzyjnego opisu zadań informatycznych o charakterze praktycznym [P_3] |
KC_U05 [5/5] |
ma umiejętność wykorzystania paradygmatów i metod programowania oraz technik algorytmicznych w komunikacji oraz potrafi określić kierunki dalszego uczenia się oraz zrealizować proces samokształcenia się z wykorzystaniem źródeł elektronicznych [P_4] |
KC_U04 [3/5] |
rozumie znaczenie nauk technicznych dla rozwoju cywilizacji, pojmuje interdyscyplinarny charakter umiejętności programowania; dostrzega i docenia rolę oraz znaczenie systemów otwartych i wolnego oprogramowania dla rozwoju społeczeństwa, podejmuje starania propagujące wolne oprogramowanie [P_5] |
KC_W08 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
laboratorium [P_L] | 45 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Praca z komputerem [d01] |
zaliczenie |
P_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |