Analiza i kreacja tekstu perswazyjnego
Kierunek studiów: Komunikacja cyfrowa
Kod programu: W1-S1KC20.2024
| Nazwa modułu: | Analiza i kreacja tekstu perswazyjnego |
|---|---|
| Kod modułu: | 01-KC-S1-AKTP |
| Kod programu: | W1-S1KC20.2024 |
| Semestr: | semestr zimowy 2026/2027 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 3 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Student/ka systematyzuje wiedzę na temat językowych i pozajęzykowych wykładników perswazji. Prowadzi wieloaspektowe analizy współczesnych tekstów promocyjnych pod kątem nasycenia zabiegami o charakterze perswazyjnym (dla warstwy obrazowej na poziomie ikonicznym, ikonograficznym, tropologicznym, topicznym i entymematycznym, a dla warstwy werbalnej na poziomie fonetycznym, leksykalnym, w tym słowotwórczym, syntaktycznym i tekstowym). Student/ka tworzy w grupach projektowych skomplikowane marketingowo teksty kultury w postaci stron www, dostosowuje werbum i ikonę do potencjalnego odbiorcy. Myśli o efekcie perlokucyjnym komunikacji, zdając sobie sprawę z różnicy między kodowaniem a interpretacją. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
ma wiedzę z zakresu retoryki i umiejętności perswadowania odnoszącą się do warstwy obrazowej i werbalnej współczesnych tekstów [AKTP_1] |
KC_W02 [5/5] |
zna cechy odbiorców kultury, reklamy i mediów, do których kierowane są teksty perswazyjne [AKTP_2] |
KC_W04 [3/5] |
potrafi diagnozować potrzeby różnych odbiorców w komunikacji tradycyjnej i cyfrowej i wykorzystywać wiedzę dotyczącą odbiorców działań komunikacyjnych w procesie kreacji tekstów promocyjnych [AKTP_3] |
KC_U01 [4/5] |
potrafi dopasować język tekstu perswazyjnego do sytuacji komunikacyjnej, przestrzegając zasad etykiety językowej [AKTP_4] |
KC_U07 [5/5] |
jest gotów_a do krytycznej oceny odbieranych tekstów perswazyjnych i promocyjnych oraz do uznania w odniesieniu do nich wiedzy eksperckiej [AKTP_5] |
KC_K01 [2/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| ćwiczenia [AKTP_C] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] |
zaliczenie |
AKTP_1 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||