Seminarium 2
Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: W4-S2MT19.2024
| Nazwa modułu: | Seminarium 2 |
|---|---|
| Kod modułu: | W4-MT-S2-23-Sem2 |
| Kod programu: | W4-S2MT19.2024 |
| Semestr: | semestr letni 2025/2026 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 3 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Tematykę Seminarium 1 określa wybrany przez studentów prowadzący. Student, poprzez aktywne uczestnictwo w Seminarium 1, utrwala posiadaną wiedzę, poznaje elementy najnowszej literatury matematycznej, uczy się samodzielnie opracowywać zagadnienia ze współczesnej matematyki, prezentuje własne opracowania tekstu matematycznego i bierze aktywny udział w dyskusji nad poruszanymi zagadnieniami. Głównym celem Seminarium 1 jest doskonalenie umiejętności pracy studenta nad tekstem matematycznym i rozwijanie umiejętności aktywnego uczestnictwa studenta w dyskusji nad konkretnymi problemami badawczymi. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
dobrze rozumie rolę i znaczenie rozumowań matematycznych [Sem2_1] |
K_U03 [5/5] |
potrafi posługiwać się literaturą, także obcojęzyczną, w celu przygotowania referatu [Sem2_2] |
K_W05 [4/5] |
umie na poziomie zaawansowanym stosować i przedstawiać w mowie i piśmie metody matematyki współczesnej [Sem2_3] |
K_W05 [5/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| seminarium [Sem2_fs_1] | 45 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące; seminarium/proseminarium [b05] |
zaliczenie |
Sem2_1 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
| Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
| Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
| Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
| Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
| Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||