Podstawy edukacji przyrodniczej w przedszkolu i klasach I-III
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W6-SMPP19.2024

Nazwa modułu: | Podstawy edukacji przyrodniczej w przedszkolu i klasach I-III |
---|---|
Kod modułu: | PP-B4-PEP |
Kod programu: | W6-SMPP19.2024 |
Semestr: | semestr letni 2024/2025 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł koncentruje wokół zagadnień i realizacji zadań z zakresu edukacji o środowisku przyrodniczym, w środowisku i dla środowiska przyrodniczego, jego znaczenia, elementów oraz sposobów wprowadzania tych informacji w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym. Zakładane efekty uczenia się będą realizowane na zajęciach w formie ćwiczeń i pracy własnej osób studiujących. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
studentka/student zna i rozumie kluczowe pojęcia oraz zjawiska z zakresu przyrody ożywionej i nieożywionej, występujące w otoczeniu dziecka/ucznia (B.4.W1) [PP-B4-PEP_1] |
PP_W_04 [4/5] |
studentka/student potrafi analizować oraz interpretować powszechnie występujące zjawiska przyrody (B4.U1), dostrzegać wzajemne związki w funkcjonowaniu środowiska przyrodniczego (B.4.U2) oraz rozpoznawać gatunki roślin i zwierząt najczęściej występujących w otoczeniu dziecka/ucznia i ilustrować najczęściej spotykane zjawiska przyrodnicze za pomocą prostych doświadczeń z użyciem przedmiotów życia codziennego (B.4.U3; B.4.U4) [PP-B4-PEP_2] |
PP_U_01 [4/5] |
studentka/student przejawia gotowość do pogłębiania swojego rozumienia funkcjonowania świata przyrody i krzewienia idei dbałości o otoczenie przyrodnicze (B.4.K1; B.4.K2) [PP-B4-PEP_3] |
PP_K_07 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [PP-B4-PEP_fs_1] | 15 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Ekspozycja [c01] Obserwacja [e06] Indywidualna praca z tekstem [f02] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
PP-B4-PEP_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |