Miniprojekt badawczy
Kierunek studiów: Chemia
Kod programu: W4-S2CH19.2024

Nazwa modułu: | Miniprojekt badawczy |
---|---|
Kod modułu: | W4-CH-S2-1-MB |
Kod programu: | W4-S2CH19.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2024/2025 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 7 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł Miniprojekt Badawczy ma na celu wprowadzenie osób studiujących w aktualne zagadnienia współczesnej chemii i nauk pokrewnych. Składa się z zajęć seminaryjnych oraz laboratoryjnych- warsztatowych. Podczas zajęć w ramach modułu uczestnicy poszerzają swoją wiedzę i umiejętności w obszarze chemii oraz pokrewnych dyscyplin. Zajęcia prowadzone w formie warsztatowej pozwalają na rozwinięcie kompetencji, takich jak praca w grupie, samodzielność i kreatywność. Efektem uczestnictwa w module jest nie tylko zdobycie praktycznych umiejętności badawczych, ale także pogłębienie zrozumienia współczesnych wyzwań naukowych w dziedzinie chemii i pokrewnych nauk.
W trakcie zajęć laboratoryjnych studenci w grupach realizują projekty badawcze w zespołach badawczych Instytutu Chemii. Podczas tych zajęć samodzielnie przygotowują raporty z przeprowadzonych badań zgodnie ze wzorcem ustalonym przez koordynatora modułu. Wybór projektów następuje po zakończeniu części seminaryjnej, która dotyczy głównych kierunków badań realizowanych w Instytucie Chemii. Po zrealizowaniu projektów, studenci prezentują wyniki swoich badań przeprowadzonych podczas laboratorium oraz aktywnie uczestniczą w dyskusji na temat przedstawionych zagadnień naukowych.
Na realizację projektu składa się kilka faz:
1. Zapoznanie z tematyką prac badawczych
2. Wybór tematu oraz planowanie realizacji projektu w grupie projektowej.
3. Przegląd dostępnej literatury dotyczącej danego zagadnienia.
4. Analiza problemu, poszukiwanie metod jego rozwiązania.
5. Implementacja rozwiązania. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Potrafi sformułować problem badawczy i zaproponować sposób jego rozwiązania. [W4-CH-S2-1-MB_01] |
CH_W01 [5/5] |
Potrafi pracować w zespole pełniąc w nim różne funkcje. [W4-CH-S2-1-MB_02] |
CH_W03 [3/5] |
Umie opracować uzyskane wyniki badań, krytycznie ocenić uzyskane wyniki badań i sformułować wnioski zgodnie z obowiązującą wiedzą. [W4-CH-S2-1-MB_03] |
CH_U01 [5/5] |
Potrafi opisać uzyskane wyniki argumentując wnioski wspierając się literaturą naukową, zgodnie z współczesną wiedzą. [W4-CH-S2-1-MB_04] |
CH_U05 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
seminarium [W4-CH-S2-1-MB_sf_1] | 30 |
Wykład konwersatoryjny [b02] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące; seminarium/proseminarium [b05] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Pokaz/demonstracja [c06] Praca z komputerem [d01] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] |
zaliczenie |
W4-CH-S2-1-MB_01 |
laboratorium [W4-CH-S2-1-MB_sf_2] | 45 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Prezentacja [c07] Praca z komputerem [d01] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] Projektowanie [e04] |
zaliczenie |
W4-CH-S2-1-MB_01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |