Laboratorium projektowania molekularnego
Kierunek studiów: Chemia
Kod programu: W4-S2CH19.2024

Nazwa modułu: | Laboratorium projektowania molekularnego |
---|---|
Kod modułu: | W4-CH-S2-2-LPM |
Kod programu: | W4-S2CH19.2024 |
Semestr: | semestr letni 2024/2025 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 4 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł Laboratorium Projektowania Molekularnego zapoznaje studentów z podstawowymi koncepcjami i pojęciami chemoinformatyki w szczególności problemów reprezentacji obiektów molekularnych in silico, ich kodowania oraz przekształceń. Zadaniem zajęć laboratoryjnych jest praktyczne wprowadzenie studentów w problemy chemoinformatyki oraz projektowania związków biologicznie aktywnych. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Objaśnia powiązania chemoinformatyki z chemią organiczną. [W4-CH-S2-2-LPM_01] |
CH_W06 [4/5] |
Charakteryzuje metody projektowania związków biologicznie aktywnych. [W4-CH-S2-2-LPM_02] |
CH_W06 [4/5] |
Posiada wiedzę na temat dokowania molekularnego. [W4-CH-S2-2-LPM_03] |
CH_W06 [4/5] |
Posługuje się dostępnymi chemoinformatycznymi bazami danych. [W4-CH-S2-2-LPM_04] |
CH_U01 [4/5] |
Posługuje się różnymi systemami kodowania związków chemicznych. [W4-CH-S2-2-LPM_05] |
CH_U01 [5/5] |
Analizuje dane zawarte w różnych standardach wymiany molekularnej. [W4-CH-S2-2-LPM_06] |
CH_U01 [4/5] |
Generuje deskryptory molekularne i używa ich do modelowania QSAR i QSPR. [W4-CH-S2-2-LPM_07] |
CH_U01 [4/5] |
Opracowuje procedurę projektowania nowych leków. [W4-CH-S2-2-LPM_08] |
CH_U01 [4/5] |
Postępuje zgodnie z zasadami etyki pracy z wykorzystaniem zasobów internetowych. [W4-CH-S2-2-LPM_09] |
CH_K04 [4/5] |
Zna metody obliczeniowe chemii teoretycznej i wykorzystuje je w celu wyznaczenia własności molekularnych i mechanizmów reakcji układów o znaczeniu biologicznym. [W4-CH-S2-2-LPM_10] |
CH_W06 [3/5] |
Potrafi przygotować dane do obliczeń metodami chemii teoretycznej i przeprowadzić obliczenia oraz zinterpretować uzyskane wyniki i zobrazować je przy użyciu programów grafiki molekularnej [W4-CH-S2-2-LPM_11] |
CH_W06 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [W-CH-S2-2-LPM_fs_1] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład problemowy [b01] Wykład konwersatoryjny [b02] Prezentacja [c07] |
zaliczenie |
W4-CH-S2-2-LPM_01 |
laboratorium [W-CH-S2-2-LPM_fs_2] | 30 |
Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Prezentacja [c07] Praca z komputerem [d01] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] Projektowanie [e04] |
zaliczenie |
W4-CH-S2-2-LPM_04 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |